کد خبر: ۱۵۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۶ - 2017July 07
لاغری بیش از حد به همان اندازه ی اضافه وزن میتواند کلافه کننده و آزار دهنده باشد و حتی دو تا سه کیلو اضافه کردن وزن برای بسیاری از این افراد کار ساده ای نیست .
شفا آنلاین:شاید باور این موضوع کمی سخت باشد اما امروزه تقریبا نیمی از مراجعین کلینیکهای تغذیه و تناسب اندام به دلیل شکایت از لاغری و کمبود وزن <Slimming and weight loss>به این مراکز مراجعه میکنند . برخلاف سالهای قبل که چاقی تنها معضل اصلی عدم تناسب اندام بود متاسفانه در دهه ی اخیر شاهد لاغری های بیش از حد در بین مردم بخصوص در آقایان هستیم .

به گزارش شفا آنلاین:لاغری بیش از حد به همان اندازه ی اضافه وزن میتواند کلافه کننده و آزار دهنده باشد و حتی دو تا سه کیلو اضافه کردن وزن برای بسیاری از این افراد کار ساده ای نیست .

و اما علت چیست و راه حل آن چیست
باید این دسته افراد در مرحله ی اول لاغری خود را علت یابی کنند . لاغری بی دلیل قطعا ماندنی نیست ! پس دلیل کمبود وزن باید مشخص شود . اگر ژنتیک و ساختار بدنی و استخوان بندی شخص عامل اصلی لاغری باشد ، افزایش وزن بسیار سخت و البته کاملا گذری است . اما اگر پای عوامل محیطی مثل تغذیه ، مواد مخدر ، وضعیت هورمونی ، مشکلات و اختلالات روحی وسط باشد ، میتوان با تغییر آنها تا حد زیادی به وزن مطلوب دست یافت .

به عنوان اولین قدم باید مواد مخدر و سیگار را به طور کامل حذف کنید . در قدم بعدی با یک کارشناس تغذیه مشورت کنید تا با توجه به شرایط بدنی شما از افزاینده های اشتها و انرژی در کنار رژیم استفاده شود . از مصرف مولتی ویتامینها در کنار رژیم غافل نشوید .اگر دچار کم خوری عصبی و بی اشتهایی عصبی هستید حتما با یک مشاور روانشناس مشورت کنید و راه حل جدی را از او بخواهید .با یک چکاب کامل از وضعیت هورمونی و وجود انگل در بدن خود مطلع شوید . افرادی که مبتلا به پرکاری تیرویید کنترل نشده هستند در بسیاری از موارد دچار لاغری های شدید و کمبود وزن هستند .

از مواد غذایی پرکالری (البته با کالری مفید بالا ) در برنامه ی غذایی روزانه ی خود استفاده کنید . چیدمان کالری و مواد غذایی را به عهده ی مشاور تغذیه ی خود بگذارید و مطمعن باشید در کنار یک مکمل دارویی مفید میتوانید به افزایش اشتهای مدنظر و مصرف تمام مواد خوراکی ذکر شده در رژیم ، برسید .لاغری مشکلی است که قابل کنترل و درمان است . کلینیک ما به طور دقیق تحقیقات گسترده ای روی افراد با نمایه ی توده ی بدنی پایین انجام داده است و ثابت کردیم که با رژیم و مکملهای غذایی البته در افرادی که کمبود وزن ژنتیکی و ناشی از بیماری ندارند ، میتوان به وزن مطلوب دست یافت .

پزشک آنلاین

پروانه کاظمی [ کارشناس تغذیه ]

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
0
0
به نظر من حرف های شما هیچوکمکی بهادم نمیکنه فقط چهار تا جمله میگید و تمام من شدیدا لاغر هستم و هر کاری کنم چاق نمیشم شما هم فقط بلدید چرت و پرت بنویسید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: