کد خبر: ۱۵۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۶ - 2017July 06
پژوهش های جدید محققان علوم تغذیه نشان می دهد مصرف سبزیجات و میوه های سرخ شده بر خلاف تصور عمومی رایج بین مردم، سالم نبوده و میوه ها و سبزیجاتی مانند سیب زمینی، لبو، هویج و ... در صورت سرخ شدن میزان بیشتری از نمک و روغن را به خود جذب کرده و با دارا بودن میزان بیشتری چربی های اشباع شده، سبب افزایش کلسترول مضر در بدن می شوند.
شفا آنلاین:نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد که سبزیجات و میوه های سرخ شده از قبیل لبو، سیب زمینی، هویج و ... در مقایسه با سایر مواد سرخ شده <Fried ingredients>دارای حجم بیشتری نمک و چربی های اشباع شده بوده و به همین دلیل مصرف آن ها توصیه نمی شود.

به گزارش شفا آنلاین:پژوهش های جدید محققان علوم تغذیه نشان می دهد مصرف سبزیجات و میوه های سرخ شده بر خلاف تصور عمومی رایج بین مردم، سالم نبوده و میوه ها و سبزیجاتی مانند سیب زمینی، لبو، هویج و ... در صورت سرخ شدن میزان بیشتری از نمک و روغن را به خود جذب کرده و با دارا بودن میزان بیشتری چربی های اشباع شده، سبب افزایش کلسترول مضر در بدن می شوند.

مطالعات جدید انجام شده توسط متخصصین تغذیه نشان می دهد که سبزیجات سرخ شده به میزان بسیار بیشتری حاوی نمک و چربی های اشباع شده بوده  مصرف آن ها در مقایسه با سایر مواد غذائی سرخ شده، خطرات بیشتری دارد.

از سوی دیگر یافته های پیشین نشان می دهد که افزایش میزان کلسترول بد یا LDL در بدن با افزایش خطر عوارضی مانند بیماری های قلبی و عروقی، سکته و ... همراه است. مطالعات جدید انجام شده توسط متخصصین تغذیه نشان می دهد که سبزیجات سرخ شده به میزان بسیار بیشتری برای بدن انسان مضر بوده و در مقایسه با سایر مواد غذائی سرخ شده، خطرات بیشتری دارند.

شارلوت استرلینگ رید (Charlotte Stirling -Reed) متخصص تغذیه و از اعضای این تیم تحقیقاتی در رابطه با موضوع فوق گفت: «این مساله به جهت باور عمومی مردم که چون سبزیجات و میوه ها در گروه مواد غذائی سالم قرار دارند، سرخ شده آن ها را نیز مفید می دانند مهم است. باید در نظر داشت که مواد غذائی سرخ شده، حتی اگر از مواد اولیه سالم و مناسبی نیز تهیه شده باشند، باز هم مضر بوده و میزان زیادی چربی در خود دارند. از سوی دیگر سبزیجات و میوه های سرخ شده به دلیل ساختار مواد تشکیل دهنده شان قادر به جذب نمک و چربی های اشباع شده بیشتری هستند.»

موضوع بسیار قابل تامل در آزمایش های انجام شده حاکی از این است که تقریبا تمامی میوه ها و سبزیجات سرخ شده و چیپس هایی که در این مطالعات مورد آنالیز قرار گرفتند دارای تنها دو سوم ترکیبات میوه و سبزی بوده و یک سوم باقی مانده را نمک و چربی تشکیل می داد. این میزان چربی و نمک به مراتب بیشتر از میزان چربی ها و نمک های موجود در میان وعده ها و مواد غذائی دیگری است که در بین مردم با عنوان غذاهای ناسالم شهرت دارند. برای نمونه در بررسی های انجام شده مشخص شد که میزان نمک و چربی موجود در یک بسته 40 گرمی چیپس یا میوه های سرخ شده تقریبا دو برابر بیشتر از یک بسته شکلات یا موارد مشابه است. این موضوع در حالی است که یک بسته سبزیجات و میوه های سرخ شده  حاوی 14.3 گرم چربی اشباع شده است ولی یک پیراشکی تنها 8.3 گرم چربی اشباع شده دارد. به این دلیل توصیه می شود از مصرف سبزی جات و میوه های سرخ شده اجتناب کرده و آن ها را به صورت تازه مصرف کنید.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: