کد خبر: ۱۵۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۶ - 2017July 04
حضور مسئول فنی ماهر و مجرب به منظور نظارت و کنترل عوامل بهداشتی کلی و همچنین رعایت اصول و شرائط مناسب تولید در واحدهای تولید مواد غذائی فست فود ، موجب کاهش نگرانی از کیفیت غذا می شود
شفا آنلاین>سلامت>کارشناس مواد غذایی گروه روغن‌های خوراکی اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: حضور مسئول فنی ماهر و مجرب به منظور نظارت و کنترل عوامل بهداشتی کلی و همچنین رعایت اصول و شرائط مناسب تولید در واحدهای تولید مواد غذائی فست فود (غذاهای آماده) ، موجب کاهش نگرانی از کیفیت غذا می شود.

به گزارش شفا آنلاین، وحیده شایگان افزود: باتوجه به اینکه تقریبا اغلب اقشار جامعه و به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان در گروه مصرف کنندگان عمده فست فودها قرار می گیرند، لازم است برای تولید فرآورده های غذایی سالم به موارد بهداشتی توجه لازم شود.

وی ادامه داد: توصیه می شود زمانی که مقدار روغن فرار به 15-25 درصد ظرفیت اصلی دستگاه رسید، روغن تخلیه شده و روغن جدید جایگزین شود . زمان مناسب تعویض روغن مانعی برای تشکیل اسیدهای چرب آزاد و سایر ترکیبات بیماری زا خواهد بود.

شایگان اضافه داد: دمای مناسب پخت و سرخ کردن، بسته به نوع و اندازه و مقدار ماده غذایی متغیر است اما بطور معمول دما به 160-200 درجه سانتی گراد می رسد. هرچه دمای پخت کمتر باشد آسیب کمتری به ساختار روغن، ماده غذایی و نهایتا به مصرف کننده وارد می شود.

وی اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای دنیا در رستوران های زنجیره ای مشهور که رضایت مشتری و کیفیت غذا کاملا جزو الزامات واحد تولیدی است ، سیستم HACCP (سیستم بهداشتی در مدیریت کیفیت در صنایع غذایی) اجرایی شده است و در چنین واحدهایی، تمام زنجیره تهیه و تولید غذا تحت کنترل است.

کارشناس مواد غذایی گروه روغن‌های خوراکی اداره کل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو افزود:بنا بر نظریه سازمان جهانی بهداشت ، انسان سالم، محور توسعه بوده و تولید غذای سالم ، مطمئن و مغذی، اساس توسعه پایدار کشورها است.

شایگان ادامه داد: نیاز انسان به غذا مانند نیاز او به آب ، هوا، امنیت و ایمنی، امری حیاتی وغیرقابل چشم پوشی است بنابراین ضرورت دارد مراحل تولید مواد غذایی، تحت کنترل و نظارت افراد متخصص و کارشناس باشد تاغذای سالم دست مصرف کننده برسد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: