کد خبر: ۱۵۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۶ - 2017July 04
انتخابات سازمان نظام پزشکی در دوره‌ای که پیش رو قرار دارد تفاوت‌های اثرگذاری با سایر دوره‌های قبل خواهد داشت، اگر پزشکان با مشارکت حداکثری خود توانمندترین و پیگیرترین افراد را انتخاب کنند

شفا آنلاین>سلامت>رییس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی در آستانه برگزاری هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی در قالب یادداشتی توصیه‌هایی را به جامعه پزشکی ارایه داد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر ایرج فاضل - رییس مجمع انجمن‌های علمی گروه پزشکی و رییس جامعه جراحان ایران در آستانه برگزاری هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی(Medical System) در مطلبی آورده است:« انتخابات سازمان نظام پزشکی در دوره‌ای که پیش رو قرار دارد تفاوت‌های اثرگذاری با سایر دوره‌های قبل خواهد داشت، اگر پزشکان با مشارکت حداکثری خود توانمندترین و پیگیرترین افراد را انتخاب کنند.

تردید نیست که سازمان نظام پزشکی یکی از مهم‌ترین و کارسازترین تشکیلات در کشور است. در ارتباط با مراجع عالی کشور، سازمان نظام پزشکی حلقه اتصال بین گروه های پزشکی و مسئولین مملکتی است. سازمان نظام پزشکی نقش بسیار عمده‌ای در سامان‌دهی بخش سلامت(Health) به عهده دارد. بنابراین یک نظام پزشکی قوی، مقتدر و کارآمد می‌تواند در سامان دادن امور طبابت در مملکت بسیار تاثیر گذار باشد.

با این دیدگاه با حمایت گسترده پزشکان و افراد جامعه پزشکی در همه رده‌ها ما می‌توانیم یک سازمان نظام پزشکی مقتدر و کار آمد تشکیل دهیم.

قانون سازمان نظام پزشکی در ابتدای تصویب یکی از پیشرفته‌ترین قوانین مصوب محسوب می‌شد، اما متاسفانه تغییراتی در قانون نظام پزشکی بوجود آمد و اختیاراتی که بسیار مهم بود از نظام پزشکی سلب شد. به نظر می‌رسد این تغییرات نه تنها هیچ کمکی به بهتر شدن اوضاع نکرد، بلکه باعث ایجاد یک نوع هرج و مرج نسبی نیز گردید.

در این خصوص قسمت‌های حذف شده و تغییر یافته قانون جدید باید اصلاح شوند و به همان صورت که به صلاح جامعه است اجرا گردد؛ حتی در مواردی بهتر است اختیاراتی به مسئولیت‌های سازمان نظام پزشکی افزوده شود، زیرا کارهایی وجود دارد که می‌توان از عهده وزارتخانه و مراجع رسمی برداشت و بر عهده نظام پزشکی واگذار کرد که بتواند با اقتدار و با اختیارات بیشتر و مناسب‌تر این مجموعه عظیم را اداره کند.

یک موضوع مهم در ارتباط با استقبال پزشکان و رای دهندگان در انتخابات سازمان نظام پزشکی وجود دارد و آن مهم، همانند همه انتخابات‌ها، هرچه تعداد شرکت کنندگان بیشتر باشد اعتبار افرادی که انتخاب می‌شوند بالاتر می‌رود. ما امیدوار هستیم که همکاران این همت را داشته باشند و هر چهار سال یک بار برای خود و حرفه‌شان وقت بگذارند و پای صندوق‌های رای بیایند تا بهترین‌ها و افراد شایسته انتخاب شوند.

از موضوعاتی که امسال نسبت به دوره‌های قبل مطرح می‌شود، دقت نظر بر روی لیست‌ها و فهرست‌هایی است که باید همکاران پزشک به آن توجه کنند.

در سال‌های اخیر و در برخی انتخابات‌ها معمولا لیست‌ها نقش عمده‌ای دارند. به عنوان مثال در انتخابات مجلس شورای اسلامی و بخصوص شورای شهر، لیست نامزدهای انتخاباتی نقش بسزایی دارند.

اعتبار فهرست کاندیداها به اعتبار افراد موجود در لیست و صادر کنندگان لیست بستگی دارد؛ یعنی هر چقدر افرادی که اعتبار لیست را تهیه می‌کنند در نظر همکاران بالاتر باشند، کاربری و رای دادن به اعضا لیست بیشتر می‌شود. این روش به انتخاب افراد شایسته و لایق‌تر از میان رای‌ها کمک می‌کند. البته مجمع انجمن‌های علمی و پزشکی لیستی تهیه کرده که در شرف تکمیل است. بدین ترتیب فهرست کاندیداها به انتخاب کنندگان کمک فراوانی می‌کند. برای اینکه حضور آنها ضمانت اجرایی داشته باشد برای احقاق حق پزشکان و اعضا سازمان نظام پزشکی از میان نامزدها افرادی را باید انتخاب کرد که تجربه و سابقه اجرایی دارند. کسانی که شهامت برخورد با مسایل را داشته و خوشفکر نیز هستند. اینها افرادی خواهند بود که می‌توانند در لیست‌ها بر اساس سوابق منتخب شوند.

به لطف پروردگار و همت بالای همکاران جامعه پزشکی، امید است حضور پرشور و اشتیاقی در جمعه سی ام تیر ماه در سراسر کشور رقم بخورد تا بدین ترتیب منتخبین توانا و کارآمد در این دوره انتخابات سراسری سازمان نظام پزشکی سکاندار لایق در رسیدگی به مشکلات هموطنان و همکاران باشند.»

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
بهروزبرومند
|
United States
|
۰۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
0
0
با درود به سرور دکتر ایرج فاضل که مانند گذشته برای بهتر شدن روند پزشکی در میهن و بسود بیماران پای به میدان گذارده اند.بایسته است که همه پزشکان برای کاستن از انبوه نابسامانی ها در انتخابات نظام پزشکی شرکت بنمایند.بی شک پزشکان بهترین انتخاب راخواهند نمود.این بهترین ها شایسته ترین راهکار را برای بسیاری از دشواری ها با بازگردانیدن اختیارات قانونی که نظام پزشکی در گذ شته داشته است خواهند توانست بسیاری از آسیب های کنونی را بهبود بخشند.هرچه بیشتر شرکت نمائیم ،برگزیده های پزشکان توانمند ترو کارسازتر خواهند بود. ایدون باد
ابتین جنت سرشت
|
Canada
|
۰۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
0
0
با امید به این که فرمایشات دلسوزانه شما مورد استفاده قرار گیرد و تنگ نظری و لجاجت موجب گرفتاریهای بیشتر نگردد و کار به دست کاردان سپرده شود
خداوند شما را حفظ کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
0
0
با درود و تشکر از استاد فاضل عزیز که ورود ایشان به هر کاری سبب خیر بوده و هست و ان شا الله هم خواهد بود.
به نظر من مشارکت حداکثری یعنی مشروعیت بیشتر و مشروعیت و اعتبار بیشتر یک صنف برابر است با بالاتر رفتن قدرت چانه زنی برای گرفتن حقوق و اختیارات قانونی (پزشکان ) که متاسفانه در طول سال ها از دست این صنف خارج شد.
به عبارتی دیگر باید اختلاف سلایق را کنار گذاشت و مشارکت را قوی تر کرد، چون منافع همه جامعه پزشکی در میان است.
زهرا میرحسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۴
0
0
درود بر شما اقای دکتر فاضل
امید است با درایت جنابعالی و همت همکاران در شرکت در این انتخابات،افراد توانمند انتخاب شوند که منجر ارتقا این صنف موثر در جامعه گردد
دکتر رضا سعیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
0
0
سازمان نظام پزشکی بهترین نهادی که می تواند به سود منافع بیماران و جامعه پزشکی قدم بر دارد. این وظیفه تمام افراد خانواده بزرگ پزشکی است که به موفقیت ان اهتمام ورزند. توفیق این سازمان در نهایت یه سود بیماران و کل جامعه خواهد بود. مشارکت بالای و مسیولانه جامعه پزشکی بر اعتبار این سازمان و منتخبین ان خواهد افزود. شایسته است که کار جامعه پزشکی و سلامت جامعه به اهل این رشته و نخبگان ان واگذار شود.
دکتر مریم شاهرخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۵
0
0
سالهاي زندگي و طبابت به ما ثابت كرده است كه حضور در انتخاب انسانهاي دلسوز و مديران دانشمند هميشه مفيد است .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: