کد خبر: ۱۵۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۶ - 2017July 01
تابش طولانی و مداوم uva سبب ایجاد سرطان‌های پوستی می‌شود، همچنین تابش طولانی و مداوم uvb نیز پیری زودرس پوست را به همراه دارد.
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص پوست و مو درباره روش‌های محافظت از پوست در برابر اشعه Uv نور خورشید توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شفا آنلاین،رویا گستری متخصص پوست و مو با بیان اینکه اشعه uv از uva و  uvb تشکیل شده است، اظهار کرد: تابش طولانی و مداوم uva سبب ایجاد سرطان‌های پوستی می‌شود، همچنین تابش طولانی و مداوم uvb نیز پیری زودرس پوست را به همراه دارد.

وی بیان کرد: از مضرات اشعه uvb میتوان به از دست رفتن حالت یکنواختی پوست و بروز لکه‌های پیری اشاره کرد، همچنین این اشعه به الیاف کلاژن پوست صدمه وارد می‌کند و منجر به  متسع شدن عروق سطح پوست می‌شود.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه افراد باید تا حد امکان از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید در ساعات اوج تابش آفتاب خودداری کنند، مطرح کرد: در مواردی که اشخاص مجبور هستند در ساعات اوج تابش آفتاب در بیرون تردد کنند باید از لباس‌های پوشیده، دستکش‌های نخی و کلاه‌های نقاب‌دار استفاده کنند.

گستری افزود: استفاده از کرم‌های ضد آفتاب نیز هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید ضروری است این کرم‌ها باید به گونه‌ای انتخاب شوند که  هر 2 اشعه uva و uvb را  پوشش دهند.

وی تأکید کرد: در مناطقی از استرالیا لایه اوزون آسیب دیده بود و طبق مطالعه صورت گرفته نشان داده شد که افراد با وجود استفاده از کرم ضد آفتاب  به سرطان پوست دچار شده بودند بنابراین مصرف کرم ضد افتاب به تنهایی نمی‌تواند اشخاص را از مضرات نور خورشید در امان نگه دارد.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: اشعه آفتاب در دراز مدت آسیب‌های شدیدی را به چشم وارد می‌کند از جمله این صدمات می‌توان به بیماری آب مروارید اشاره کرد، بنابراین برای محافظت چشم از اشعه آفتاب زدن عینک‌های آفتابی پلاریزه ضروری است.

وی گفت:  افراد باید از کرم‌های ضد آفتاب با spf بالای 30 استفاده کنند و هر دو ساعت یکبار آن را تمدید کنند کرم ضد آفتاب نیز باید حدود 30 تا 45 دقیقه قبل از  قرار گرفتن در معرض نور خورشید استعمال شود و با غلظت کافی به کار برده شود به طوری که یک لایه کامل از کرم روی سطح پوست را بپوشاند.

گستری یادآور شد: برخی کرم‌های ضد آفتاب نور خورشید را جذب و گروهی از آن‌ها نور خورشید را منعکس می‌کنند البته افرادی که در شهر‌هایی زندگی می‌کنند که نور خورشید از شدت بیشتری برخوردار بوده بهتر است از کرم‌های ضد آفتاب با فاکتور فیزیکی که نور خورشید را منعکس می‌کنند استفاده کنند.

برچسب ها: پوست ، سلامت ، خورشید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: