کد خبر: ۱۵۷۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۶ - 2017July 01
تاکنون فقط گروه های پرخطر از قبیل زنان، کودکان معتاد، افراد مبتلا به اچ. آی. وی و زندانیان آزاده شده از پوشش این بیمه برخوردار شده اند؛ درحالی که همه مردم باید ازاین پوشش بیمه ای برخوردار شوند
شفاآنلاین>سلامت> معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ایجاد پوشش بیمه درمان اعتیاد؛ فقط خاص معتادان متجاهر نیست و همه مردم باید از این پوشش بیمه ای برخوردار شوند.

به گزارش شفاآنلاین،  پرویز افشار افزود: تاکنون فقط گروه های پرخطر از قبیل زنان، کودکان معتاد، افراد مبتلا به اچ. آی. وی و زندانیان آزاده شده از پوشش این بیمه برخوردار شده اند؛ درحالی که همه مردم باید ازاین پوشش بیمه ای برخوردار شوند.

وی خاطرنشان کرد: پوشش بیمه(Insurance) درمان اعتیاد از سال 89 با تغییر قانون مبارزه با مواد مخدر و اصلاحات بند 2 ماده 15 برعهده وزارت کارو رفاه اجتماعی گذارده شد و این وزارتخانه مکلف به ایجاد پوشش بیمه درمان اعتیاد در بیمه های پایه و بستری است.

افشاراظهار کرد: علاوه براین وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مکلف شده است تا نسبت به پوشش درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر به عنوان یک تکلیف خاص اقدام کند و این امر را به طور جدی مد نظر قرار دهد.

** بودجه تخصیصی صرف بیمه درمان اعتیاد نشده است
افشار درباره روند تخصیص اعتبار به بخش بیمه درمان اعتیاد هم افزود: از سال 92 هرساله بودجه ای از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر برای بیمه درمان معتادان تخصیص یافته اما این بودجه از سوی حوزه سلامت در بخش بیمه درمان اعتیاد به طور کامل ، استفاده نشده بلکه در جاهای دیگری صرف شده است.

معاون کاهش تقاضا و مشارکت های مردمی مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: ‌با اطلاع از این موضوع این امر از سال 94 به طور جدی در دستور کار قرار گرفت تا به موضوع بیمه معتادان جدی تر نگاه شود.

** افزایش ردیف بودجه برای پوشش بیمه درمان اعتیاد
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در سال 96 ، 79 میلیارد تومان به پوشش بیمه درمان اعتیاد اختصاص یافته است که این رقم در سال 94 ، 33 میلیارد تومان بود.

افشار اظهار کرد: ‌با پیگیری جدی موضوع پوشش بیمه درمان معتادان از سال 94 بخشی ازبودجه 33 میلیارد تومانی که برای بخش بیمه معتادان تخصیص یافته بود در بخش درمان اعتیاد، صرف ودر سال 95 تلاش شد تا دستورالعمل اجرایی پوشش بیمه درمان اعتیاد ، زودتر تدوین شود.

وی ادامه داد: همچنین مصوب شد تا بیمه سلامت علاوه برمراکز دولتی درمراکز خصوصی درمان اعتیاد نیز منعقد شود تا میزان افراد تحت پوشش افزایش یابد.

معاون کاهش تقاضا وتوسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت:‌ نگاه ما این است که درسال 96 با افزایش بودجه، تمام مراکز طرف قرارداد قرار بگیرند و هیچ محدودیتی قائل نشویم .
به گزارش ایرنا، طبق آمار جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ در حال حاضر دو میلیون و 808 هزار معتاد در کشور بسر می برند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: