کد خبر: ۱۵۷۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۹ تير ۱۳۹۶ - 2017June 30
مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به رسیدن دمای اهواز در روز گذشته به 54 درجه سانتی‌گراد، گفت: چنین دمایی حداقل در ۱۰ سال اخیر در کشور بی‌سابقه بوده است.
شفا آنلاین:مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به رسیدن دمای اهواز در روز گذشته به 54 درجه سانتی‌گراد، گفت: چنین دمایی حداقل در ۱۰ سال اخیر در کشور بی‌سابقه بوده است.

کوروش بهادری اظهار کرد: روز گذشته (پنج‌شنبه، 8 تیرماه) دمای هوا اهواز به 54 درجه سانتی‌گراد رسید. چنین دمایی حداقل در 10 سال گذشته در کشور سابقه نداشته است.

وی ادامه داد: البته در سطح جهان  چنین دماهایی در نقاطی نظیر دره مرگ آمریکا و العزیزیه لیبی تجربه شده است ولی در چند سال گذشته دمای 54 درجه در هیچ نقطه‌ای از کشور ما ثبت نشده بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: روز گذشته به‌جز اهواز، شهرهای امیدیه، آغاجاری، ماهشهر، گتوند، بستان، هندیجان و دزفول نیز دمای بالای 50 درجه سانتی‌گراد را تجربه کردند.

وی از کاهش حدود یک تا دو درجه‌ای دمای امروز خوزستان خبر داد و افزود: از روز شنبه مجددا روند افزایشی دمای هوا را خواهیم داشت. پیش‌بینی می‌شود حداکثر دما طی روزهای شنبه تا دوشنبه به 50 درجه سانتی‌گراد برسد. در این مدت دمای 54 درجه سانتی‌گراد بعید به نظر می‌رسد.
 
دمای اهواز روز چهارشنبه (7 تیرماه) نیز به 53 درجه سانتی‌گراد رسید و در این روز اهواز عنوان گرم‌ترین شهر جهان را به خود اختصاص داد.

مرگ پسر 2 ساله بر اثر گرما در قشم
 
خبرگزاری ایرنا:  رئیس شورای اسلامی روستای مرادی قشم گفت: گرمای هوا روز پنجشنبه منجر به مرگ یک کودک روستایی در جزیره قشم شد.

صدیق قویدل در مورد جزییات این حادثه افزود: پسر بچه ای 2.5 ساله اهل روستای گوری حوالی ظهر دیروز از خانه خارج شد اما پس از گذشت چند ساعت به خانه بازنگشت.
 
صدیق قویدل افزود: پدر و مادر این کودک در پی مفقود شدن کودک خود به همراهی تنی چند از اهالی روستا نقاط مختلف را جست و جو کردند اما از یافتن وی بازماندند.
 
وی افزود: حدود ساعت 14 سرانجام جسم بی جان این کودک در میان نخلستان های روستای گوری و مرادی توسط اهالی این 2 روستا کشف شد و پس از انتقال وی به خانه بهداشت دولاب، پزشک از فوت این کودک بر اثر گرمازدگی خبر داد.
 
وی عنوان کرد: پیکر این کودک برای تحقیقات بیشتر به پزشک قانونی قشم منتقل شده است.
 
روستاهای گوری و مرادی از توابع بخش شهاب شهرستان قشم هستند و کمتر از 500 متر با یکدیگر فاصله دارند.
 
سازمان هواشناسی کشور بیشینه و کمینه دمای هوای قشم در روز پنجشنبه را به ترتیب حدود 43 درجه و 30 درجه سانتیگراد اعلام کرده بود.
 
کودکان، سالمندان، ورزشکاران و افراد شاغل در فضای باز در فصل تابستان در معرض گرمازدگی قرار می گیرند؛ عرق نکردن، خشکی و قرمزی پوست، سردرد و سرگیجه، حالت تهوع، هوشیاری پایین و گشادی مردمک چشم از علایم گرمازدگی است و راه مقابله با آن نوشیدن مایعات به اندازه کافی، پرهیز از تردد در ساعت های اوج گرما، دوش آب سرد و پوشیدن لباس های رنگ روشن می باشد.

گرمای هوا در گتوند 13 نفر را روانه بیمارستان کرد
 
خبرگزاری ایرنا: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند گفت:بدلیل افزایش دما و گرمای شدید 13 نفر در بخش های مرکزی و عقیلی این شهرستان به بیمارستان منتقل شدند.
 
دکتر یوسف بهداروندی افزود:در طی چهار روز گذشته تاکنون 13 نفر بدلیل گرمازدگی راهی بیمارستان 32 تختخوابی کارون شهرستان گتوند شدند که کوچکترین این بیماران 24 ساله و مسن ترین آنها 91 ساله بود.
 
وی با اشاره به اینکه هشت نفر از این بیماران مرد و پنج نفر زن می باشند اضافه کرد: پس از انتقال این افراد به بیمارستان و اقدامات درمانی سرم تراپی،انجام آزمایشات و ECG(نوارقلب) بر روی بیماران مرخص شدند.
 
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گتوند با پیش بینی افزایش دمای هوا در روزهای آینده به شهروندان و روستائیان توصیه کرد در ساعات اوج گرما از تردد غیر ضروری در زیر تابش آفتاب خودداری کرده و در صورت ضعف و بی حالی در بدن، حتما به مراکز درمانی مراجعه کنند.
 
رئیس اداره هواشناسی شهرستان گتوند نیز گفت:حداکثر دمای گتوند روز پنجشنبه به 49 درجه رسیده که نسبت به روز چهارشنبه حدود 3 درجه کاهش داشته است.
سجاد شاه حیدر افزود: در شبانه روز گذشته حداقل دمای گتوند 28 درجه و حداکثر دما 51.7 درجه سلسیوس بوده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: