کد خبر: ۱۵۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۱۰ تير ۱۳۹۶ - 2017July 01
سرطانهای پوستی از عوارض جدی و مهم تماس طولانی با آفتاب است.به همین دلیل ضد آفتاب برای جلوگيری از ايجاد سرطان های پوستی و پيری زودرس پوست لازم است که در همه افراد استفاده شود.

شفا آنلاین:تماس زیاد با آفتاب میتواند به طور حاد باعث آفتاب سوختگی بصورت قرمزی و تورم و درد بکند و در دراز مدت اثراتی مثل چین و چروک،کک و مک، لکهای صورت و همچنین شلی پوست و گشادشدگی عروق پوستی را به همراه داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین: سرطانهای پوستی<Skin Cancer> از عوارض جدی و مهم تماس طولانی با آفتاب است.به همین دلیل ضد آفتاب برای جلوگيری از ايجاد سرطان های پوستی و پيری زودرس پوست لازم است که در همه افراد استفاده شود.

جالب است بدانيد که حدود هشتاد درصد از آفتابی که در طول عمر دريافت ميکنيم مربوط به زير هيجده سالگی ميباشد و اين مساله بر لزوم استفاده از ضد آفتاب در کودکان و نوجوانان تاکيد ميکند.

تشعشعات و امواج طولانی خورشید به عمق پوست نفوذ کرده و موجبات آسیب‌های پوستی را فراهم می‌کند. اما امواج کوتاه، قادر به نفوذ به عمق پوست نیستند و موجب آفتاب سوختگی می‌شوند.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید به صورت مداوم و بدون محافظ موجب پیری پوست و مانع از کلاژن‌سازی و از بین رفتن خاصیت ارتجاعی پوست بیرونی می‌گردد و اگر این صدمات عمق بیشتری داشته باشد، حتی ممکن است منجر به سرطان پوست گردد. محافظت از پوست با لایه ضخیمی از کرم ضد آفتاب یکی از امور بسیار ضروری در مراقبت‌های پوستی است.

بهترین و مطمئن‌ترین ضدآفتاب‌ها در برابر تشعشعات خورشید، نمونه‌هایی هستند که حاوی زینک اکساید و دی‌اکسید تیتانیوم باشند.

با مراقبت از پوست‌های حساس، از زیبایی و سلامت خود اطمینان حاصل کنید. زیبایی باید از درون نشات ‌گیرد.

افرادی که به صورت مکرر از کرم‌های ضدآفتاب استفاده می‌کنند در مقایسه با افرادی که در مصرف این محصول سهل انگاری می کنند دارای پوست جوان و شاداب تری هستند و افراد نباید استفاده از آن را به زمان مخصوصی محدود کنند.

بر روی ضد آفتاب ها عددی نوشته شده (SPF) که بيانگر فاکتور محافظتی آن ميباشد، میزان محافظت از نور خورشید در ضدآفتاب‌ها با فاکتورSPF سنجیده می‌شود، هر چه این فاکتور بالاتر باشد محافظت از پوست بیشتر است، در افرادی که دارای پوست روشن تری هستند باید از ضدآفتابی با SPF بالاتر استفاده کنند، ولی در افرادی که پوست تیره دارند، ضدآفتاب با فاکتور حفاظتی 20 کفایت می‌کند،

عدد SPF هر چه بيشتر باشد بهتر است ولی رابطه ان به صورت خطی نيست به اين معنا که فاکتور محافظتی برابر 30 حدود نود و هفت درصد از اشعه آفتاب را جذب ميکند و هر چه از اين عدد بالاتر برويم قيمت ضد آفتاب گرانتر ميشود ولی حد اکثر سه درصد به فاکتور محافظتی افزوده خواهد شد

مقدار ضد آفتاب لازم 2 ميلی گرم بر هر سانتيمتر مربع است.با اين حساب بايد هر بار يک بند انگشت از ضد آفتاب را به همه صورت بماليم و اگر روزی سه بار به صورتمان ضد آفتاب بزنيم يک ضد آفتاب 50 ميلی ليتری بايد در مدت يک ماه تمام شود.نکته مهم اينکه در صورتی که کمتر از مقدار گفته شده ضد آفتاب را بزنيم فاکتور محافظتی آن شديداً کاهش مييابد

توصیه می شود که بیشتر اوقات کاری در سایه بسر برده شود و از گرفتن حمام آفتاب خودداری گردد. از کلاههای لبهدار با لبه حداقل 7 سانتی متر و عینکهای آفتابی هم استفاده شود. لباسها باید پوشانندگی کافی داشته باشند. پوشش لباسهای تیره و ضخیم بیشتر از لباسهای سفید و نازک است. بخاطر اینکه مقداری از اشعه از ابر هم عبور میکند حتی در هوای ابری هم باید از ضد آفتاب استفاده شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: