کد خبر: ۱۵۷۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۵ - ۰۸ تير ۱۳۹۶ - 2017June 29
بادکردگی و سرخی در پای راست در اثر ترومبوز سیاهرگی عمقی.یکی از مهمترین عوارض احتمالی ترومبوز سیاهرگی عمقی، آمبولی ریوی است که به علت انتقال لخته خونی به دستگاه گردش خون ریوی ایجاد میگردد.
Deep venous thrombosis

شفا آنلاین:به معنای تشکیل لخته خونی در دیواره داخلی یک سیاهرگ عمقی است. این اختلال که به DVT معروف است، بیشتر سیاهرگهای اندام تحتانی را درگیر میکند.


به گزارش شفا آنلاین:ایجاد لختههای خونی در مسیر عروق خونی اندامها،<The pathway of the blood vessels of the organs> باعث اختلال جریان خون شده و درنتیجه منجربه انسداد نسبی یا کامل عروق خونی میگردد. اگرچه ترومبوز سیاهرگی (وریدی) عمقی بیشتر در سیاهرگهای اندام تحتانی اتفاق میافتد، ولی به علت استفاده از کاتترهای ساب کلاوین، وقوع آن در اندام فوقانی نیز در حال افزایش است.

ترومبوز سیاهرگی عمقی
بادکردگی و سرخی در پای راست در اثر ترومبوز سیاهرگی عمقی.یکی از مهمترین عوارض احتمالی ترومبوز سیاهرگی عمقی، آمبولی ریوی است که به علت انتقال لخته خونی به دستگاه گردش خون ریوی ایجاد میگردد. پیشگیری از آمبولی ریه مهمترین دلیل جهت درمان بیماران مبتلا به ترومبوز سیاهرگی عمقی است، چون ترومبوز در مراحل اولیه ممکن است سست و شکننده بوده و به خوبی به دیواره عروق متصل نباشد.آمبولی ریوی ممکن است منجربه مرگ بیمار گردد. از علایم آمبولی ریه، کوتاه شدن تنفس و درد قفسه سینهاست که با تنفس عمیق شدت درد افزایش مییابد.

سه عامل اصلی در ایجاد ترومبوز در عروق خونی نقش دارند :
رکود جریان خون
افزایش انعقادپذیری
ضایعه دیواره رگ

عوامل افزایش خطر
عبارتنداز :

پس از اعمال جراحی ( به ویژه جراحیهای ارتوپدی ) قرار گرفتن در پوزیشن جراحی جکنایف بی حرکتی شکستگیهانارسایی احتقانی قلبرضربه به سیاهرگهاتومورها یا بیماریهای بدخیم حاملگی ماه اول پس از زایمان استفاده از ضد بارداریهای خوراکی طولانی شدن استراحت مطلق وجود کاتتر ورید مرکزی سابقه ترومبوز سیاهرگی عمقی آمبولی ریوی قبلی

پزشک آنلاین

دکتر اکرم صالحی [ طب سنتی ]


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: