کد خبر: ۱۵۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۰۸ تير ۱۳۹۶ - 2017June 29
محققان کانادایی دریافتند که سطوح پایین ویتامین D بسته به شغل افراد متفاوت است و وضع افراد در مکان‌های سربسته بدتر از بقیه می‌باشد.
شفا آنلاین:محققان می‌گویند که سپری کردن روز در یک اداره ممکن است به معنای محرومیت از دریافت مقدار کافی «ویتامین آفتابی» باشد.

به گزارش شفا آنلاین:محققان کانادایی دریافتند که سطوح پایین ویتامین D <Low levels of vitamin D>بسته به شغل افراد متفاوت است و وضع افراد در مکان‌های سربسته بدتر از بقیه می‌باشد.


محقق راهبر مطالعه، دکتر سباستین استراوب، دانشیار طب پیشگیری در دانشگاه آلبرتا، گفت: «ما می‌دانیم که کمبود و فقر ویتامین D به میزان زیادی شیوع دارد. اکنون می‌توانیم بگوییم که شغل افراد فاکتوری تعیین‌کننده در این مورد است.»


ویتامین D به صورت طبیعی در بعضی غذاها وجود دارد و اغلب به شیر و دیگر محصولات افزوده می‌شود. تماس پوست با آفتاب نیز باعث ساخته شدن ویتامین D می‌شود، برای همین به آن «ویتامین آفتابی» می‌گویند.


در تحقیق جدید، استراوب و همکارانش به بازبینی ۷۱ مطالعه از پیش منتشرشده شامل بیش از ۵۳۴۰۰ فرد در نیم‌کره‌های شمالی و جنوبی پرداختند.


آن‌ها دریافتند که کمبود ویتامین D در ۸۰ درصد از کارگران با شیفت چرخشی وجود دارد. بیش از سه‌چهارم کارگرانی که در مکان‌های سربسته کار می‌کردند و ۷۲ درصد از دانشجویان حوزه پزشکی نیز به کمبود ویتامین D دچار بودند.MedLinePlus

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: