کد خبر: ۱۵۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۰۸ تير ۱۳۹۶ - 2017June 29
کسانی که می‌خواهند حین کاهش وزن با ریزش مو و افتادگی پوست مخصوصا پوست صورت مواجه نشوند، بهتر است انواع جوانه‌ها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند.
شفا آنلاین:ریزش مو در پی کاهش وزن یکی از مشکلاتی است که اکثر افرادی که وزن کم می‌کنند، با آن مواجه می‌شوند. ولی می‌توان به کمک برخی از موادغذایی از شدت آن کاست.

به گزارش شفا آنلاین:به گفته دکتر احمد اسماعیل‌زاده، متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و جزو دانشمندان یک درصد برتر دنیا کسانی که می‌خواهند حین کاهش وزن با ریزش مو و افتادگی پوست مخصوصا پوست صورت مواجه نشوند، بهتر است انواع جوانه‌ها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند. 

وی» با بیان این نکته گفت: «مصرف انواع جوانه‌ها می‌تواند به چند دلیل در روند کاهش وزن افراد دارای اضافه وزن و چاق موثر و کمک‌کننده باشد. اول اینکه که جوانه‌ها غنی از فیبر هستند و فیبر موجود در آن، با کاهش اشتهای فرد می‌تواند میل به خوردن را کاهش دهد. به این ترتیب کالری دریافتی در طول روز کاهش می‌یابد. از طرفی دیگر، معمولا اغلب کسانی که وزن کم می‌کنند، به دلیل کمبود موادمغذی دچار ریزش مو می‌شوند درحالی که ویتامین‌های گروه B موجود در جوانه‌ها می‌تواند از عارضه ریزش مو جلوگیری کند.»

این متخصص تغذیه و رژیم‌درمانی همچنین با تاکید بر اینکه مصرف جوانه‌ها سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد، گفت: «یکی از دلایل موثر در توقف کاهش وزن، پایین آمدن سرعت سوخت و ساز بدن است که خوشبختانه ویتامین‌های گروه B موجود در انواع جوانه‌ها به بهبود روند سوخت و ساز بدن کمک می‌کند و مقاومت بدن در برابر کاهش وزن را به تعویق می‌اندازد.»

وی در ادامه با اشاره به اینکه لاغرشدن صورت از دیگر عوارض کاهش وزن غیراصولی است، توضیح داد:‌ «کسانی که از رژیم غذایی غلط پیروی کرده یا مصرف کربوهیدرات را در برنامه غذایی خود محدود می‌کنند، بعد از مدتی دچار مشکلاتی پوستی می‌شوند. درحالی که مصرف انواع جوانه‌ها از جمله جوانه گندم، ماش، شبدر، پونه و سایر اعضای خانواده جوانه‌ها می‌تواند یک منبع عالی تامین مواد غذایی و انرژی مورد نیاز برای بدن باشد. این ماده خوراکی حاوی ویتامین E است که می‌تواند باعث سلامت و شادابی پوست شود.»

دکتر اسماعیل‌زاده درنهایت با بیان اینکه با تمامی این فواید، مصرف بیش‌ازحد جوانه‌ها می‌تواند چاق‌کننده باشد، گفت: «اگرچه گنجاندن جوانه‌ها در برنامه غذایی رژیم‌های کاهش وزن راهکاری بسیار موثر و مهم در رسیدن به وزن ایده‌ال است ولی باید به مقدار متعادل مصرف شود. چون کربوهیدرات موجود در جوانه‌ها، حاوی انرژی است و مصرف بیش‌از حد آن منجر به افزایش دریافت کالری و درنهایت چاقی می‌شود.»

برچسب ها: جوانه ، کاهش وزن ، ریزش مو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: