کد خبر: ۱۵۶۹۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۰۴ تير ۱۳۹۶ - 2017June 25
صافی کف پا می‌تواند مادرزادی و یا در دوران کودکی ایجاد شود، به اصطلاح خمیدگی کف پا در این افراد وجود ندارد
شفا آنلاین>سلامت>عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: صاف بودن کف پا بر روی ستون فقرات و کمر تاثیر قابل توجهی ندارد، اما استفاده از کفش یا کفی طبی در این موارد می‌تواند در کاهش درد ناحیه مچ و کف پا و زانو موثر باشد.

به گزارش شفا آنلاین،محسن کرمی، عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران در خصوص علل صاف بودن کف پای برخی افراد اظهار کرد: صافی کف پا(Flat feet) می‌تواند مادرزادی و یا در دوران کودکی ایجاد شود، به اصطلاح خمیدگی کف پا در این افراد وجود ندارد.

وی با بیان این‌که صافی کف پا بیماری نیست و معمولا در سنین کودکی قابل درمان است، بیان کرد: والدین باید به نحوه راه رفتن کودک توجه کنند و در صورتی که مشاهده کردند کودک پاشنه پای کودک به درستی روی زمین قرار نمی‌گیرد به پزشک مراجعه کنند.

این فوق تخصص ارتوپد(Orthopedic) با بیان این‌که صافی کف در بیشتر موارد نیازی به درمان ندارد، افزود: اغلب افرادی که کف پایشان صاف است مشکلی ندارند اما در برخی موارد نادر و شدید این عارضه با جراحی کف پا رفع می‌شود.

کرمی افزود: بهترین زمان ممکن برای جراحی و اصلاح صافی کف پا سن 8 تا 12 سالگی است.

این متخصص ارتوپد با اشاره به این‌که صافی کف پا در مواردی که قوس پا کم باشد به راحتی درمان می‌شود، عنوان کرد: استفاده از کفی و کفش طبی چندان تاثیری در اصلاح صافی کف پا ندارد اما این کفش‌ها هنگام راه رفتن فشار کم‌تری به پا وارد می‌کنند و هم چنین موجب حفظ تعادل در راه رفتن خواهند شد.

عضو انجمن جراحان ارتوپدی ایران در خصوص عوارض این ضایعه توضیح داد: این افراد در زمان ایستادن‌های طولانی مدت و یا پس از انجام برخی از ورزش‌ها دچار درد و خستگی پا می‌شوند، و در موارد شدیدتر ممکن است با پیچ خوردن مچ پا و احساس درد نیز مواجه شوند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص تاثیر استفاده از کفش‌های طبی برای درمان و کاهش درد ایجاد شده در پا و کمر افراد بیان کرد: صاف بودن کف پا بر روی ستون فقرات و کمر تاثیر قابل توجهی ندارد، اما استفاده از کفش یا کفی طبی در این موارد می‌تواند در کاهش درد ناحیه مچ و کف پا و زانو موثر باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار