کد خبر: ۱۵۶۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۶ - 2017June 26
اگر همیشه فراموش می کنید که کلید منزل را کجا گذاشته اید، این خبر شاید تاحدودی بتواند شما را تسکین دهد. اما آنچه در این بین حائز اهمیت است، اطلاع دقیق تر از نحوه فعالیت مغز است.
شفا آنلاین:نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد، فراموشی می تواند ناشی از یک مکانیزم ایمنی در مغز باشد تا اطمینان حاصل شود که مغز با حجم بیش از اندازه اطلاعات روبرو نیست؛ درحقیقت، فراموشی بخش درستی از عملکرد مغز است.

به گزارش شفا آنلاین:اگر همیشه فراموش می کنید که کلید منزل را کجا گذاشته اید، این خبر شاید تاحدودی بتواند شما را تسکین دهد. اما آنچه در این بین حائز اهمیت است، اطلاع دقیق تر از نحوه فعالیت مغز است.

مطالعه صورت گرفته توسط محققان دانشگاه تورنتو نشان می دهد، حافظه تنها به انتقال دقیق ترین اطلاعات کمک نمی کند، بلکه (با انتقال) مفیدترین اطلاعات، اتخاذ تصمیم گیری های هوشمندانه در آینده امکانپذیر می شود.  

بلیک ریچاردز، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: «این مهم است که مغز، جزئیات خاص را نادیده گرفته و به جای آن بر مسائل مهم که به تصمیم گیری های در آینده کمک می کنند، متمرکز شود.»

محققان در تحقیقات خود به شواهدی مبنی بر تضعیف عمدی ارتباطات سیناپسی بین نورون ها که به رمزگذاری خاطرات کمک می کنند، همچنین نشانه هایی از بازنویسی خاطرات موجود توسط نورون های جدید که به سخت تر شدن دسترسی به این خاطرات منجر می شوند، دست یافتند.


چرا مغز زمان صرف می کند تا برخی خاطرات را فراموش کنیم؟

احتمالا دو دلیل برای این مسأله وجود دارد: فراموش کردن خاطراتی که به آنها نیاز نداریم، اجازه تجربه خاطرات جدید را برای ما فراهم می کند. همچنین فراموش کردن، امکان تعمیم رویدادهای گذشته برای اتخاذ تصمیم های هوشمندانه در آینده را برای ما فراهم می کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: