کد خبر: ۱۵۶۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۳ تير ۱۳۹۶ - 2017June 24
بدون شک اینکه برای ارایه خدمت پرستاران در منزل تعرفه ای تعیین گردد اقدام مثبت و ارزشمندی است زیرا از بسیاری از بی قانونی ها جلوگیری می کند
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تعیین نرخ تعرفه‌های پرستاری در منزل مانع تضییع حقوق بیمار و پرستار می شود، گفت: باید با نظارت معاونت پرستاری، تلاش کرد تا قانون به درستی اجرایی شود.

به گزارش شفا آنلاین،بهروز بنیادی درباره تعیین نرخ تعرفه‌های پرستاری(Nursing) در منزل، افزود: بر اساس آنچه که سرپرست دفتر بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد مهمترین خدمات گلوبال مراقبت‌های حرفه ای پرستاری از 15 هزار تومان تا 20 هزار تومان با توجه به وضعیت جسمی بیمار تعیین شد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بدون شک اینکه برای ارایه خدمت پرستاران در منزل تعرفه ای تعیین گردد اقدام مثبت و ارزشمندی است زیرا از بسیاری از بی قانونی ها جلوگیری می کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: زمانی که تعرفه ای درحوزه ارایه خدمت پرستاران وجود نداشته باشد ممکن است نرخ های متفاوتی جهت ارایه این خدمت از بیمار دریافت شود که در این میان هم حق بیمار و هم حق پرستار تضییع خواهد شد.

وی یادآور شد: با تعیین نرخ خدمات پرستاری در منزل، این حق برای بیمار نیز باقی است تا اگر شکایتی از نحوه ارایه خدمت داشته باشد نسبت به احقاق حقوق خود اقدام کند، از سویی اگر قرار باشد بیمه ها نیز این خدمات را پوشش دهند، میزان حمایت بیمه ها نیز مشخص خواهد شد.

بنیادی با بیان اینکه با توجه به تعیین نرخ خدمات پرستاری در منزل معاونت نظام پرستاری (Nursing system)باید نظارت ها دقیقی بر نحوه اجرای این تعرفه ها داشته باشد، تاکید کرد: برای رعایت این تعرفه ها وجود ناظر بر عملکرد امری بدیهی است که نسبت به اجرای آن، مسئولیت دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: از سویی دیگر باید اطلاع رسانی دقیقی صورت گیرد تا مردم از نحوه ارسال اعتراضات خود نسبت به کم کاری ها آگاهی یابند تا قانون به درستی اجرا شود زیرا اصل این اقدام یعنی تصویب خدمات مراقبت‌های پرستاری از سوی مجلس در برنامه ششم توسعه تصویب شد تا هم نیروی پرستار به کار گرفته شود و هم بیمار از خدمات پرستار بهره مند گردد لذا ضروری است با تمهیدات ویژه، قانون به شکل درستی اجرایی شود.خانه ملت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: