کد خبر: ۱۵۶۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۰۴ تير ۱۳۹۶ - 2017June 25
هرگز نباید از فرد دیگری برای شکستن قولنج تان کمک گرفت . به دلیل اینکه احتمال آسیب ستون فقرات، کوفتگی، ضرب دیدگی و دررفتگی مفاصل را در پی دارد.

شفا آنلاین:شکستن قولنج عادتی است که در بسیاری از افراد وجود دارد و خیلی از این افراد از عوارض جدی شکستن قولنج بی خبرند.وارد شدن نیروی کششی بین سطوح مفصل <Tensile force between the levels>موجب افزایش حجم آن و کاهش فشار مایعی میشود که درون مفصل است.


به گزارش شفا آنلاین:این کاهش به خروج گاز درون مفصل و ایجاد حباب میشود.وارد آوردن فشار بهخصوص با شکستن قلنج سبب حرکت مایع درون مفصل به قسمتهایی که زیر فشار کمتر باشد میگردد.صدای ناشی از شکستن قلنج به علت خوابیدن یا ترکیدن همین حبابهای گاز در جریان حرکت مایع درون مفصل است.

هرگز نباید از فرد دیگری برای شکستن قولنج تان کمک گرفت . به دلیل اینکه احتمال آسیب ستون فقرات، کوفتگی، ضرب دیدگی و دررفتگی مفاصل را در پی دارد.شکستن قولنج موجب بروز آسیب های ستون فقرات، دردهای مفصلی در ناحیه کمر و گردن، سردرد، تاری دید و … خواهد شد.شکستن قولنج کمر، گردن و بخصوص انگشتها برای رفع خستگی، شاید سبب احساس راحتی موقتی شود،اما خطر ساییدگی زودرس مفصلها را بهدنبال خواهد داشت.با اولین نشانههای ساییدگی، درد و التهاب مفاصل به خصوص در انگشتان و گردن که حساستر از مهرههای کمر هستند دیده میشود.شکستن قلنج به دلیل ایجاد حس راحتی و رفع موقت خستگی، ممکن است بصورت یک عمل تکراری درآید.

تکرار و عادت، افزون بر ایجاد اختلال وابستگی روانی، تخریب و آسیبهای مفصلی را زودتر و شدیدتر کند.انجام حرکات سریع برای شکستن قولنج گردن به شریان های گردن آسیب رسانده و موجب تحریک لنف های ناحیه سر و گردن و سایش تدریجی مهره ها شود و سلامت فرد راتهدید خواهد کرد.شکستن قولنج برای افرادی که در سنین میان سالی و سالمندی قرار دارند نیز خطرناک تر از افراد جوان تر است چراکه به دلیل ضعف مفاصل، خطر ابتلا به آرتروز یا پوکی استخوان بیشتر از افراد جوان تر میباشد.

پزشک آنلاین

مرتضی شریفی [ فیزیوتراپیست

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: