کد خبر: ۱۵۶۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۰۴ تير ۱۳۹۶ - 2017June 25
استفاده از یك ضد آفتاب مناسب، علاوه بر اینكه از آثار مخرب ماوراءبنفش بر روی پوست می كاهد، از بروز عوارضی نظیر آفتاب سوختگی، قرمزی، تیره شدن و لكه های پوستی و نهایتاً پیری زود رس پیشگیری می كند.

شفا آنلاین:یكی از معضلات بهداشتی در دنیای امروز،<Health problems in today's world> سرطان پوست است كه متاسفانه روزبه روز در حال گسترش است و نور آفتاب یکی از مهمترین دلایل پیدایش آن به شمار می رود .دشمن اصلی پوست و مهمترین علت پیری زودرس، چین و چروك و بروز لكه های تیره بر روی پوست ، نور آفتاب است.

به گزارش شفا آنلاین:اشعه مادون قرمز، اشعه ماوراءبنفش و نور قابل رویت ۳ جزء تشكیل دهنده نورخورشید هستند كه در این میان اشعه ماوراءبنفش كه از دو اشعه UVA و UVB تشكیل شده ، بسیار مضر و آسیب رسان است و می تواند باعث سرطان های بدخیم پوستی، لگ و تیرگی پوست، چین و چروک و پیری زودرس شود.

بهترین و مناسب ترین راه حل برای جلوگیری از تابش اشعه ماوراءبنفش خورشید، استفاده روزانه كرم ضدآفتاب است، هرچند كه لباس های آستین دار، كلاه لبه پهن و عینك آفتابی نیز مانع رسیدن نور خورشید به پوست می شود.استفاده از یك ضد آفتاب مناسب، علاوه بر اینكه از آثار مخرب ماوراءبنفش بر روی پوست می كاهد، از بروز عوارضی نظیر آفتاب سوختگی، قرمزی، تیره شدن و لكه های پوستی و نهایتاً پیری زود رس پیشگیری می كند.

در خرید كرم های ضد آفتاب، نكته ضروری میزان SPF است. SPF عیار حفاظتی پوست در برابر تابش ماوراءبنفش است كه حداقل عدد آن 30 میباشد . ضدآفتاب های با SPFکمتر از 30 برای مکان های سر پوشیده مناسب هستند .اگر پوستتان چرب و جوش دار است حتماً از نوع فاقد چربی (oil free) آن استفاده كنید.در مدت زمان استفاده، هر ۳ ساعت یك بار آن را تجدید نمایید . توجه داشته باشید كه كرم مناسب با پوست كودكان و آقایان متفاوت از كرمی است كه خانمها استفاده می كنند پس، از تجویز خودسرانه آن بپرهیزید.

با توجه به شروع فصل تابستان، همه فکر می کنند که از حالا باید مصرف کرم های ضد آفتاب را شروع کنند، حال آن که پوست ما همیشه به محافظت در برابر آفتاب احتیاج دارد. هر چند به دلیل تنوع کرم های ضد آفتاب، انتخاب کرم مناسب کمی مشکل است، اما بد نیست بدانیم استفاده درست و مناسب، اهمیت بیشتری از انتخاب نوع کرم دارد.کارشناسان عقیده دارند که نباید تنها پوست صورت را در برابر آفتاب محافظت کرد، بلکه تمام قسمت های بدن که در معرض نور آفتاب قرار می گیرند نیاز به پوشش و حفاظت دارند.

بسیاری از آقایان از مالیدن کرم ضدآفتاب به صورتشان طفره میروند چون اعتقاد دارند این کرمها پوستشان را روشن میکنند و پوستشان مانند بانوان به نظر میآید ولی این دلیل خوبی برای استفاده نکردن از کرمهای ضدآفتاب نیست چون بیشتر آقایان در فضای آزاد مشغول به کارند و همین کار در فضای آزاد و در برابر نور خورشید شانس آسیب پوستشان را در برابر این اشعه افزایش میدهد.

مهندسان، رانندگان، کشاورزان و کارگران آقا از آنجایی که بیشتر در معرض تابش مستقیم خورشید قرار میگیرند باید از کرمهای ضدآفتاب با نمره SPF بالاتری استفاده کنند و در فواصل زمانی کوتاهتری نیز آن را روی پوست خود تجدید کنند.

پزشک آنلاین

دکتر هومان حسینی [ پوست و مو ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: