کد خبر: ۱۵۶۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۰۱ تير ۱۳۹۶ - 2017June 22
کارشناس امور خانواده درگفت و گو با شفاآنلاین تاکیدکرد:
شفاآنلاین :کارشناس خانواده نسبت به افزایش مصرف غذاهای آماده و تنها غذا خوردن درمیان خانواده های ایرانیان هشدارداد و گفت : پیچیدن بوی غذای گرم در خانه به افراد احساس امنیت و آرامش بیشتری می دهد و از آسیب های روحی وروانی می کاهد .
مهشید اسماعیلی  درگفتگو با شفاآنلاین تاکید کرد : با پیچیده تر شدن زندگی های امروزی عادت به رستوران رفتن در دفعات مکرر، گرفتن غذاهای آماده از بیرون ، بی توجهی به دورهمی و گفت و گو در هنگام خوردن غذا آسیب های جبران ناپذیری برروابط زناشویی و فرزندان با والدین و به عکس پدید می آورد .

کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت گفت : ازآن جایی که در عصرتکنولوژی بیشتر زنان و مردان پا به پای یکدیگر شغل بیرون از منزل دارند می توانند درهمان لحظات اندکی که در خانه بایکدیگرهستند وقتی را برای آشپزی درنظربگیرند. چرا که این امر به ظاهرساده موجب اثبات اهمیت طرفین برای یکدیگر می شود و می تواند برافزایش دلگرمی ،محبت و عشق به خانواده تاثیر مثبت داشته باشد .
کاردرمان اعتیاد ، خانواده و کودک و نوجوان گفت : چنانچه  خانواده ها به آشپزی به عنوان یک کارتفریحی ، سالم ومستحکم کننده و نه به عنوان یک وظیفه تکراری بنگرند مطمئن باشند که پس از یک روز دشوار می توانند به یک بازتوانی برسند و انرژی های ازدست رفته را جبران کنند .


 مشاورخانواده تصریح کرد : آشپزی و لحظاتی که افراد با روی گشاده برای غذاخوردن بایکدیگر اختصاص می دهند زمینه کاهش  انواع بیماری های روحی ،روانی ، اضطراب.افسردگی ، افکار خیالی وسواس و ...را فراهم می سازد .

 کارشناس ارشد روانشناسی شخصیت اظهارکرد : حتی توصیه شده  است چنانچه اعضای خانواده  مشغله کاری زیادی دارند و نمی توانند در روزچند وعده غذا باهم  سعی کنند در روز حداقل یک وعده غذایی مشترک داشته باشند  حتی اگر قرارباشد غذایی ساده میل کنند
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: