کد خبر: ۱۵۶۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۰۱ تير ۱۳۹۶ - 2017June 22
معاینه‌های چشمی مواردی چون کیفیت دید، عمق و بعد بینایی را شامل می‌شود تا توانایی درک موقعیت اجسام رصد شود. هم‌چنین بررسی کامل عیب انکساری فرد در این معاینه‌ها بسیار اهمیت دارد.
       

شفا آنلاین:براساس آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی تمام افراد بالای 18سال که متقاضی دریافت گواهینامه رانندگی هستند، باید توسط چشم پزشکان معتمد معاینه و سلامت بینایی<Vision health> آنها تایید شود، اما این معاینه‌ها چه اهمیتی دارند؟ پاسخ این پرسش را در ادامه بخوانید.


به گزارش شفا آنلاین:معاینه‌های چشمی مواردی چون کیفیت دید، عمق و بعد بینایی را شامل می‌شود تا توانایی درک موقعیت اجسام رصد شود. هم‌چنین بررسی کامل عیب انکساری فرد در این معاینه‌ها بسیار اهمیت دارد. افرادی که چشم‌شان عیب انکساری دارد، بعد از مدتی رانندگی دید خود را تا 40 درصد از دست می‌دهند. آنها در مسافت‌های طولانی بعد از چند ساعت رانندگی قادر به دیدن محیط اطراف نیستند و این بسیار خطرآفرین است.
هم‌چنین اگر دید رنگ افراد مختل باشد بسیاری از علائم و نشانه‌ها توسط راننده غیرقابل تشخیص بوده و مشکلات زیادی برای جامعه و فرد ایجاد می‌کند. توصیه می‌شود قبل از دریافت گواهینامه، افراد حتما معاینه‌های کامل چشم پزشکی را انجام دهند و با وسواس بیشتری به توصیه‌های ارائه شده از سوی چشم پزشکان عمل کنند.
اثر لنزهای چشمی هنگام رانندگی
افراد معمولا از لنز‌های نرم و سخت استفاده می‌کنند. هنگام رانندگی به دلیل اینکه کمتر پلک می‌زنیم جریان اشک اطراف لنز کاهش پیدا می‌کند. برای رانندگی طولانی بهتر است از نوع خاصی از لنز نرم استفاده شود تا کیفیت متابولیسم قرنیه و عبور اکسیژن از آن تغییر نکند. این لنزها سیلیکون هیدروژل نامیده می شوند؛ البته توصیه علمی‌تر به خوانندگان خبرنامه الکترونیکی استفاده از لنزهای یک بار مصرف است که ضریب ایمنی خیلی بالاتری دارند و سلامت چشم را تضمین می‌کنند.
افراد مبتلا به آستیگمات چگونه رانندگی کنند
افرادی که دچار آستیگمات خفیف هستند باید در ساعت‌های اول غروب و هنگام شب از عینک طبی استفاده کنند و اگر در طول روز می‌خواهند به مدت طولانی یعنی بیشتر از 3 ساعت، به صورت پیوسته اتومبیل برانند باید از عینک‌های فتوکرومیک استفاده کنند. امروزه با ورود عدسی‌های ترانزیشن استفاده از عینک‌های فتوکرومیک در روز و شب بسیار آسان شده و کیفیت بینایی بالایی ایجاد می کند.
خشکی چشم یک هشدار است
اگر مشکل خشکی چشم دارید با نظر پزشک می‌توانید هنگام رانندگی از قطره اشک مصنوعی استفاده کنید. خشکی چشم هشداری است که به فرد اطلاع می‌دهد برای مدتی در محل مناسبی توقف کند، ‌قدم بزند و صورت خود را با آب سرد بشوید تا امکان ادامه رانندگی فراهم شود. اگر علایم بدن از جمله خشکی چشم را خوب بشناسیم از تصادفات رانندگی به شکل محسوسی کاسته می‌شود.سپید
منبع: Vision


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: