کد خبر: ۱۵۶۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 20
در سه سال گذشته در مجموع بیش از 2و نیم واحد پلاسمای مازاد بر مصرف بیمارستانی ایران برای تولید قراردادی داروهای انعقادی مشتق از پلاسما به شرکت بیوست آلمان فرستاده شده است
شفا آنلاین>سلامت>مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت : هیچ موردی ازهپاتیت B و اچ ای وی نوع 1 و 2 در جستجوی ژنوم ویروس ها در پلاسمای حاصل از خون ایرانی مشاهده نشده است.

به گزارش شفا آنلاین،علی اکبر پور فتح الله این اظهارات را درخصوص پلاسماهایی عنوان کرد که برای تولید داروهای انعقادی مشتق ازپلاسما به کشور آلمان فرستاده می شود.

وی اظهار کرد: در سه سال گذشته در مجموع بیش از 2و نیم واحد پلاسمای(plasma) مازاد بر مصرف بیمارستانی ایران برای تولید قراردادی داروهای انعقادی مشتق از پلاسما به شرکت بیوست آلمان فرستاده شده است .

وی ادامه داد: بر اساس مقررات حاکم بر تولید دارو های مشتق از پلاسما ،مورد تولید دارو های مشتق از پلاسما مورد آزمایش بررسی ژنوم ویروس های هپاتیت(hepatitis) A،B،C و اچ ای وی، نوع 1 و 2 و پارا ویروس نوع 9 قرار گرفته است .

پور فتح الله گفت : در این میان از بیش از دو و نیم میلیون اهدای خون در ایران در طی سه سال گذشته فقط 2 مورد هپاتیت Aملاحظه شده است که بیانگر سطح بالای رعایت بهداشت وآلودگی از طریق آب و خوراک درجامعه ایرانی است .

وی اضافه کرد: در بین این خون های ارسالی، تنها 2مورد هپاتیت C مشاهده شده است و شیوع پارا ویروس تایپ 19 که شیوع بالایی در جوامع دارد نیز هم سطح جوامع پیشرفته دنیاست .
مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت : در ایران شاخص یا نرخ اهدای خون 27 نفر به ازای یکهزارنفر است که از این نظر رتبه اول را در میان کشور های منطقه داریم و هم ردیف کشور های توسعه یافته هستیم .

وی ادامه داد: نرخ اهدای خون در دنیا به ازای هر یکهزار نفر جمعیت بین 3 / 0 تا 56 است و متوسط نرخ اهدا در میان کشور ها با درآمد بالا 1 / 32 و در کشور های با درآمد متوسط 9 / 14 و در کشور های با درآمد پایین 8 / 7 به ازای هر یکهزارنفر جمعیت است و همچنین نرخ اهدای خون در کشور های مدیترانه شرقی 9 / 14 است .

مدیر عامل انتقال خون گفت : سازمان انتقال خون ایران برترین سرویس از نظر شاخص ها و استانداردهای انتقال خون در بین کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی ،منطقه مدیترانه شرقی ،کشورهای عضو اکو(سازمان همکاری اقتصادی) و کشور های عضو انجمن آسیایی انتقال خون در شرق آسیا را دارد و سالانه در ایران بیش از 2میلیون واحد خون به صورت کاملا داوطلبانه و بدون هیچ چشمداشتی توسط انسان های نوع دوست اهدا می شود .

وی اعلام کرد: ایران اولین کشور منطقه است که در سال 2007 توانست به اهدای خون 100درصد داوطلبانه دست یابد که این امر مهمترین شاخص برای رسیدن به خون کافی و سالم است.
برچسب ها: هپاتیت ، اچ آی وی ، پلاسما
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: