کد خبر: ۱۵۶۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 20
در هیچ دوره‌ای موضوع تعیین تعرفه‌ها به این صورت انجام نمی‌شد، همانطور که در جلسه هیات دولت نیز مصوب شد دیدیم که تعرفه برخی از گروه‌های پزشکی کاهش پیدا کرد
شفا آنلاین>سلامت>رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران با اشاره به موضوع کاهش تعرفه‌ها گفت: با سو مدیریت در تعیین تعرفه‌ها و کاهش تعرفه برخی از گروه‌های پزشکی احتمال ورشکست شدن بیمارستا‌های دولتی و خصوصی وجود خواهد داشت.

به گزارش شفا آنلاین،ایرج خسرونیا، رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران در خصوص تعرفه‌های تعیین شده از سوی هیأت دولت برای گروه‌های پزشکی گفت: در هیچ دوره‌ای موضوع تعیین تعرفه‌ها به این صورت انجام نمی‌شد، همانطور که در جلسه هیات دولت نیز مصوب شد دیدیم که تعرفه برخی از گروه‌های پزشکی کاهش پیدا کرد.

وی افزود: در هیچ یک از کشورهای سراسر دنیا نیز شاهد کاهش پیدا کردن تعرفه پزشکان نبوده‌ایم،‌ مسئولان وزارت بهداشت(Ministry of Health) اعلام کرده بودند که تعرفه‌ها بر اساس نرخ تورم تعیین خواهد شد اما مسئولان نه تنها به حرف خود عمل نکردند بلکه با کاهش تعرفه‌های برخی از گروه‌ها مواجه شدیم.

رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران گفت: این کاهش تعرفه‌ها در حالی صورت گرفت که نه تنها نرخ تورم سالیانه کاهش نداشته است بلکه مالیات پزشکان تا 200درصد نیز افزایش داشته همچنین هزینه‌های جانبی مانند اجاره بها و حقوق پرسنل نیز بیشتر شده است.

خسرونیا تصریح کرد: با سو مدیریت در تعیین تعرفه‌ها و افزایش 5 درصدی آن احتمال ورشکست شدن بیمارستا‌های دولتی و خصوصی وجود خواهد داشت. دولت سال یک است که بدهی خود به مراکز درمانی و پزشکان را پرداخت نکرده است و بعد از گذشت 4 ماه با پایین آوردن تعرفه‌ها شرایط را برای پزشکان سخت‌تر کرده است.

رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران بیان کرد: بدهی بیمه‌ها موضوعی است که باید توسط دولت به پزشکان پرداخت شود، پزشکی که در یکی از مناطق دور افتاده بیماران را به صورت رایگان معاینه کرده است و هنوز پولی دریافت نکرده است نباید با جراحانی که در یک سطح قرار گیرد.

وی گفت: پزشکی که در شهرستان‌های دور افتاده مشغول به فعالیت است و تنها درآمد وی از طریق ویزیت بیماران است چگونه باید بدون دریافتی از بیمه‌ها زندگی خود را سپری کند؟ لذا لازم است هیأت دولت فکری برای این موضوع کند.

رئیس انجمن متخصصین داخلی ایران عنوان کرد: مسئولان وزارت بهداشت بارها اعلام کردند که تعرفه‌ها متناسب با تورم تعیین می‌شود اما به عهد خود وفا نکردند و بحث کاهش تعرفه‌ها نباید به روال عادی تبدیل شود، سازمان‌های بیمه‌گر در طول سال مبالغ زیادی را از مردم دریافت می‌کنند که باید برای درمان آن‌ها هزینه شود.

به گفته خسرونیا متعاقب هرسال باید نرخ تعرفه با توجه به تورم افزایش پیدا می‌کرد که این گونه نشد، در این بین گروه‌های نسخه نویس درآمد کمتری نسبت به سایر پزشکان دارند که از راه نسخه نویسی نمی‌توانند هزینه‌های زندگی خود را تامین کنند لذا همین موضوع باعث شده است که بنا به اعلام سازمان نظام پزشکی(Medical System) 25000 هزار پزشک به دنبال دریافت پروانه کار خود نیایند. این موضوع درحالی است که کشور هزینه‌های زیادی را برای تربیت این افراد صرف کرده است. دولت باید برای تعیین تعرفه‌ها با کارشناسان و انجمن‌ها مشورت می‌کرد که این کار صورت نگرفت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: