کد خبر: ۱۵۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۶ - 2017June 23
رژیم های بسیار کم انرژی تک خوری هایی مثل رژیم های گریپ فروت کیوی انگور انجیر سیب البالو و انواع سبزی جات و غیره استفاده نمایند موفقیت ظاهری به دست امده بسیار ناپایدار بوده و وزن کاهش داده شده با عوارض مختلف و متعدد مجددا دامن گیرتان خواهد شد.
پروتئین ها :

شفا آنلاین:پروتئین ها از بیست اسید امینه ی مختلف تشکیل گردیده اند هشت تا از این اسید های امینه در بزرگ سالان و 10-9 تای ان ها در کودکان قادر به ساخته شدن در بدن نمی باشند و لازم است به طور متعادلی این اسید های امینه ی ضروری در تغذیه ی روتین روزانه<Daily routine feeding> در اختیار بدن قرار داده شوند عدم وجود یا تکافوی حتی یکی از اسید امینه ی ضروری نه تنها در روند رشد و ترمیم و جایگزینی بافت ها و عمل هضم و جذب مواد مغذی تاثیر سوءدارد بلکه 35-30 درصد قدرت دفاعی بدن را نیز کاهش می دهد.

به گزارش شفا آنلاین:رژیم های بسیار کم انرژی تک خوری هایی مثل رژیم های گریپ فروت کیوی انگور انجیر سیب البالو و انواع سبزی جات و غیره استفاده نمایند موفقیت ظاهری به دست امده بسیار ناپایدار بوده و وزن کاهش داده شده با عوارض مختلف و متعدد مجددا دامن گیرتان خواهد شد.

ویتامین ها :
ویتامین ها از جمله ی مواد مغذی بسیار ضروری تلقی میگردند. از انجا که ویتامین ها در بدن ساخته و پرداخته و پرداخته نمیشوند لازم است از طریق غذا های مصرفی روزانه به مقدار کافی در اختیار سلول های بدن قرار داده شوند. کاهش مقدار انها در بدن و یا نرسیدن این یا ان ویتامین ضمن تضعیف سیستم دفاعی بدن عوارضی مثل اختلال رشد نازایی انواع بیماری های مختلف(بسته به نوع ویتامین تامین نشده)و حتی مرگ را موجب می گردد به خصوص عدم تامین و مصرف ذخایر ویتامین ها به خصوص ویتامین های محلول در اب از جمله عوارض رژیم های بسیار کم انرژی و یک نواخت می باشد.البته استفاده بیش از نیاز نیز خود خطراتی را به بار می اورد که در بعضی از انواع ویتامین های محلول در چربی مثل ویتامین A و D ممکن است عوارض بسیار شدید یا مسمومیت غیر قابل جبرانی را پدیدار سازد.

پزشک آنلاین

شهزاد محمدیان [ کارشناس ارشد تغذیه ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: