کد خبر: ۱۵۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 19
خیلی از افرادی که سال‌ها رژیم لاغری گرفته‌اند، از این کلمه متنفرند و وقتی به آنان توصیه می‌شود که رژیم کاهش وزن داشته باشید، می‌گویند سال‌هاست که رژیم لاغری دارند، ولی نتیجه‌ای نمی‌گیرند.
شفا آنلاین:اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، حتما به دنبال راهی برای کاهش وزن بدون رژیم لاغری <Weight loss without dieting>می‌باشید.

به گزارش شفا آنلاین:قدم‌های عملی ذیل شما را در این راه کمک می‌کنند:
قدم اول: با رژیم گرفتن خداحافظی کنید.
رژیم‌ها را فراموش کنید. در حقیقت شما باید کلمات «رژیم و رژیم گرفتن» را از ذهن‌تان پاک کنید، زیرا مانعی بر سر راه شما هستند. آنها جلوی کاهش وزن شما را می‌گیرند.
هر موقع این کلمات را می‌شنوید، به خوردن مشتاق‌تر می‌شوید و نتیجه آن نیز چیزی نخواهد بود، جز آن که مشکل اضافه وزن شما، بدتر و بدتر می‌شود.
قدم دوم: به سالم خوردن توجه کنید، نه به کالری مواد غذایی!
عبارت «سالم غذا خوردن» از عبارت «رژیم گرفتن» بسیار زیباتر است. از امروز این لغت را به کار برید.
هنگام خوردن مواد غذایی سعی کنید آن چه را که سالم‌تر است انتخاب کنید، بدون آن که به میزان کالری آن توجه کنید. باید بدانید با دانستن جدول کالری مواد غذایی و نیز انرژی سوخته شده در اثر ورزش‌های مختلف، موفق به کاهش وزن نخواهید شد.
امروزه فراوانند کسانی که لیست کالری مواد غذایی را همراه خود دارند و یا با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری می‌توانند به انرژی موجود در مواد غذایی پی ببرید. ولی باید بدانید که حفظ کردن کتاب آیین‌نامه رانندگی، شما را راننده نخواهد کرد!
قدم سوم: وزنه را کنار بگذارید.
وزن کردن مکرر باعث لاغر شدن شما نمی‌شود، فقط ترس شما را زیاد می‌کند. خیلی از کسانی که چند بار در روز خود را وزن می‌کنند، پس از مدتی ناامید شده و دیگر از ترازو می‌ترسند. در نتیجه تا مدت‌ها خود را وزن نمی‌کنند و افزایش وزنی تا 20 کیلوگرم پیدا می‌کنند، بدون آن که به آن توجه کرده باشند.
لذا همین الان ترازو را کنار بگذارید، زیرا برای قدم بعدی به آن نیاز دارید.
قدم چهارم: در مورد وزنتان نگران نباشید.
این که شما دائما نگران وزنتان باشید، مشکل شما را حل نخواهد کرد. لذا به جای نگرانی دائمی، با مشاوره با پزشک یا متخصص تغذیه، راه‌حلی عملی برای کاهش وزن خود بیابید. دلایل آن که شما باید نگرانی برای کاهش وزن را کنار بگذارید، شامل:
 نگرانی در مورد وزن‌تان شما را چاق‌تر می‌کند.
 نگرانی باعث ایجاد احساس یاس و ناامیدی در شما می‌شود. در نتیجه بیشتر می‌خورید و چاق‌تر می‌شوید.
احساس نگرانی در مورد وزنتان باعث می‌شود برای حل مشکل‌تان ناتوان‌تر شوید.
نگرانی باعث ایجاد حس شکست در شما می‌شود. در نتیجه شما در نبرد کاهش وزن، از پیش شکست‌خورده هستید.
نگرانی باعث هدر دادن وقت گرانبهای شما می‌شود.
حس نگرانی تمرکز شما را برای موفقیت مختل خواهد کرد. لذا به جای نگرانی، کاری کنید که از کاهش وزن لذت ببرید.
قدم پنجم: در دنیای واقعی قدم بردارید، نه در عالم رویا
تلاش برای رسیدن به یک وزن ایده‌آل غیرمنطقی، شما را در ادامه رژیم ناامید خواهد کرد.
اگر از چاقی شدید رنج می‌برید، باید بدانید با 10 درصد کاهش وزن، به موفقیتی خواهد رسید که ادامه راه را برای شما تسهیل خواهد کرد. لذا لباس‌هایی را که تا 6 ماه پیش می‌توانستید بپوشید، ولی امروز دیگر اندازه شما نیستند، به عنوان هدف انتخاب کنید تا اندازه بدنتان به آن برسد.سپید
منبع: Your Doctor

برچسب ها: رژیم ، لاغری ، کاهش وزن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: