کد خبر: ۱۵۶۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 19
نایب رئیس انجمن رادیوتراپی و انکولوژی مطرح کرد؛
دکتر بهرام مفید در ارتباط با سرطان پروستات اظهار داشت: این سرطان در آمریکا، اروپا و کشورهای دیگر به عنوان دومین سرطان شایع در مردان شناخته می شود و در کشور ما رتبه چهارم را دارد.
شفاآنلاین>سلامت>نایب رئیس انجمن رادیوتراپی و انکولوژی گفت: شهرنشینی، آلودگی هوا، تغذیه نامناسب، مصرف زیاد قند، شکر، نوشابه، نداشتن فعالیت فیزیکی و...، می تواند باعث بروز سرطان شود.

به گزارش  شفاآنلاین، دکتر بهرام مفید در ارتباط با سرطان پروستات و برگزاری کارگاهی در این زمینه، اظهار داشت: این سرطان در آمریکا، اروپا و کشورهای دیگر به عنوان دومین سرطان شایع در مردان شناخته می شود و در کشور ما رتبه چهارم را دارد.

وی افزود: دلایلی همچون شهرنشینی، وجود هوای ناسالم، آلودگی هوا، تغذیه نامناسب، استفاده از قند، شکر، نوشابه، گرم کردن مواد غذایی با مایکروویو، نداشتن فعالیت فیزیکی، استاندارد نبودن غذاهای مصرفی، استفاده بیش از حد از گوشت و مصرف کم گیاهان باعث شده تا میزان سرطان(cancer) در کشور ما با روند افزایشی همراه باشد.

نایب رئیس انجمن رادیوتراپی و انکولوژی تصریح کرد: متأسفانه سرطان پروستات علائم زیادی نداشته و تنها نشانه هایی همچون تکرر ادرار، شب بیداری برای ادرار کردن و با زورزدن در هنگام ادرار همراه بوده اما در هنگام بدخیم بودن آن تشخیص این بیماری توسط اسکرینینگ یا بیماریابی با آزمایش PSA انجام می شود.

مفید بیان کرد: در کشور ما سالیانه حدود ۸۵ هزار موارد جدید سرطان مشاهده می شود و در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار بیمار مبتلا به سرطان داریم.

وی با اشاره به اینکه سرطان پروستات یکی از شایع ترین و مهم ترین سرطان ها است، گفت: نیاز به وجود بیشتر متخصصان و فلوشیپ ها در این رشته است تا علاوه بر تخصص، فوق تخصص تومورهای اورولوژی را هم داشته باشند تا دقت کار و درمان بیماران در این زمینه گسترش یابد.

استاد دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: خوشبختانه وزارت بهداشت به سمت هرچه تخصصی شدن در درمان سرطان های گوناگون پیش رفته اما تاکنون به نتیجه قطعی نرسیده است همچنین از طریق هیئت بورد و انجمن رادیوتراپی و انکولوژی پیگیر هستیم تا فلوشیپ های ارگان های مختلف به وجود آید و این امر سبب شده تا پزشک متمرکز بر یک موضوع بوده و درمان بیمار خیلی دقیق تر انجام شود.

درمان پروستات با رادیوتراپی

مفید خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری کارگاه پروستات این بوده که به روز ترین و جدیدترین اطلاعات در این حوزه ارائه شود و همکاران دیگر ما در سرتاسر ایران بتوانند این آموزش ها را فراگرفته و از دستاورد های جدید استفاده و اطلاعات خود را برای درمان این بیماران به روز کنند.

این متخصص رادیوتراپی و انکولوژی گفت: با توجه به اینکه تخصص بنده در سال های متوالی آنکویورولوژی بوده و بیشتر تومورهای پروستات و بیضه را مورد بررسی قرار داده ام بنابراین انجمن رادیوتراپی و انکولوژی از بنده خواسته تا به همکاران اطلاع داده که چگونه بتوانند پروستات را به وسیله رادیوتراپی درمان کنند.

وی ادامه داد: در این زمینه ما نیازمند دستگاه ها بوده و کشور ما از نظر دستگاه های به روز دنیا خیلی به روز نبوده لذا در این زمینه مشکل داریم با این حال در کشور ما بیمارستان شهدا یکی از به روزترین مکان ها جهت درمان بیماران بوده و از روش IMRT که یکی از پیشرفته ترین روش های رادیوتراپی (Radiotherapy)است برای درمان بیماران در این مرکز استفاده می شود.

نایب رئیس انجمن رادیوتراپی و انکولوژی ادامه داد: ضرورت دارد که بیمارستان های دیگر نیز تجهیزات لازم به روز را جهت درمان بهتر بیماران سرطانی فراهم کنند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: