کد خبر: ۱۵۶۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 19
از ابتدای ماه مبارک رمضان 23هزار نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که 18هزار نفرموفق به اهدای خون شدند
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: 18هزارنفرازشهروندان نوعدوست تهرانی در22 روز گذشته ماه مبارک رمضان برای کمک به نیازمندان به خون و فرآروده های آن، خون خود را اهدا کردند.

به گزارش شفا آنلاین،سیدمرتضی طباطبایی با بیان اینکه از این 18هزار نفر که دراین ایام خون اهدا کردند 3 هزار و 350 نفر در شب های قدر خون خود را اهدا کردند، اظهارکرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان 23هزار نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که 18هزار نفرموفق به اهدای خون شدند.

وی ادامه داد: درشب اول از لیالی قدر یکهزار و 200 نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که 910 نفر موفق به اهدا شدند و درشب دوم نیز یکهزار و 800 نفرمراجعه کننده داشتیم که یکهزار و 350نفر خون اهدا کردند و در شب سوم از لیالی قدر یکهزار490نفر مراجعه کردند که یکهزارو 90نفر خون اهدا کردند .

طباطبایی اعلام کرد: درمجموع سه شب قدر که 4هزارو 500نفر برای اهدای خون مراجعه کردند 3هزارو 350نفر موفق به اهدای خون شدند .

وی افزود: در بین اهدا کنندگان در این مدت 5 درصد اهدا کنندگان بانوان هستند که نسبت به سال گذشته (1395) یک دهم درصد اهدای خون بانوان افزایش داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان تهران درباره افت آمار اهدای خون در استان تهران نسبت به ماه مبارک رمضان سال گذشته نیز گفت : این افت آمار به این دلیل است در امسال اهدای خون اهدا کنندگان بار اول را حذف کرده ایم .

وی ادامه داد: به خصوص در مرکز انتقال خون وصال به دلیل ارتقاء خون و فرآورده های آن خون بار اولی ها آزمایش های کامل می شود و بعد از منفی بودن جواب ها آنها و بعد از گذشت سه ماه می توانند در لیست اهدا کنندگان مستمر، خون اهدا کنند .

طباطبایی تاکید کرد: خون اهداکنندگان بار اول برای اهدای پلاسما مورد استفاده قرار می گیرد چون روند انجماد دارد و همچنین داروهای مشتق از پلاسما ازآن گرفته می شود .

وی اعلام کرد: حدود کاهش 56 درصد اهدا کننده بار اول را شاهدبودیم اما در عین حال شاهد افزیش 35 درصدی اهداکنندگان مستمر دراین ایام نیز بودیم .

وی یاد آوری کرد: درست است که شاهد کاهش اهدا کنندگان بار اولی بودیم، اما اهدا کنندگان مستمر که مطمئن تر هستند افزایش یافته است و دلیل آن هم خارج شدن از اهدای خون هیجانی به سمت اهدا کنندگان با سابقه و مستمر است که در فصول گذشته خون اهدا کرده اند.

** با 7 برابری ذخیره روزانه خون وارد ماه مبارک رمضان شدیم
طباطبایی گفت: در تهران میزان ذخایر خون با میزان مصرف روزانه خون سنجیده می شود و امسال با ذخیره بالغ بر 7برابر مصرف روزانه خون مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی ماه مبارک را آغازکردیم .
وی از مردم نوع دوست تهران خواست درتعطیلات عید فطرنیز برای اهدای خون به مراکز اهدای خون در ساعت اداری و مرکز وصال تا ساعت 12شب می توانند مراجعه کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: