کد خبر: ۱۵۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 18
این طرح که با همکاری سازمان بهداشت جهانی است به تدریج در استان‌های دیگر نیز اجرا می‌شود و یکی از طرح‌های موفق در حوزه بهداشت و درمان به حساب می آید
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت گفت: طرح مقابله با عوامل خطرزا با هدف کاهش هزینه‌های درمان و پیشگیری از بیماری‌ها اجرا می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین،ایرج حریرچی قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: طرح مقابله با عوامل ریسک و خطر پذیر به صورت پایلوت در چهار استان اجرا شده است که در آن عوامل خطرزای بیماری‌های غیر واگیر که عمدتا دیابت، فشار خون(blood pressure)، بیماری‌های تنفسی و سرطان بوده بررسی‌های کاملی در مورد این بیماری‌ها انجام و نتایج خوبی حاصل شده است.
 
وی عنوان کرد: این طرح که با همکاری سازمان بهداشت جهانی(WHO )است به تدریج در استان‌های دیگر نیز اجرا می‌شود و یکی از طرح‌های موفق در حوزه بهداشت و درمان به حساب می آید.
 
حریرچی ادامه داد: در این طرح افرادی که در معرض خطر بوده به گروه‌های سبز، نارنجی و قرمز تقسیم بندی شده و بسته های مهمی از لحاظ خود مراقبتی به این افراد داده می‌شود تا با پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر مردمی سالم‌تر داشته باشیم و کمتر هزینه‌های مختلف درمانی بر روی مردم انجام دهیم.
 
سخنگوی وزارت بهداشت(Ministry of Health) یادآور شد: در حال حاضر این طرح تمام مراحل اجرایی را طی می‌کند و به سرعت در سراسر کشور اجرا می‌شود تا افرادی که جزء گروه‌های  پر خطر مانند دیابت هستند با داشتن دستورالعملی مناسب دچار بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت و فشار خون نشوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: