کد خبر: ۱۵۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 19
اشعه ماوراءبنفش طول موج خاصی از نور خورشید است که بسیار برای پوست مضر است. یکی از راه‌های حفاظت پوست در مقابل این اشعه استفاده از ضدآفتاب است.
شفا آنلاین:️عامل اصلی چین‌وچروک پوست و ایجاد کک‌ومک روی آن نور آفتاب و به ویژه اشعه ماوراءبنفش است. هر فردی با هر نوع پوستی و با هر نوع ژنتیکی، اگر در برابر آفتاب از پوستش مراقبت کند، پوست سالم‌تر و شفاف‌تری خواهد داشت و مسلما آثار پیری هم دیرتر روی پوستش ظاهر خواهد شد. علاوه بر این تاثیر آفتاب در ایجاد سرطان پوست<Skin Cancer> ثابت شده است.

به گزارش شفا آنلاین:اشعه ماوراءبنفش طول موج خاصی از نور خورشید است که بسیار برای پوست مضر است. یکی از راه‌های حفاظت پوست در مقابل این اشعه استفاده از ضدآفتاب است. ولی علا‌وه بر آن باید سعی کرد تا حد امکان در ساعات خیلی گرم روز یعنی حدود ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر فقط در صورت اجبار در آفتاب قرار گرفت و از لباس‌هایی استفاده کرد که تا حد ممکن پوشیده باشند و بیشترین قسمت پوست را بپوشانند. کلاه‌های لبه‌دار هم انتخابی مناسب در برابر اشعه آفتاب هستند.برای محافظت از لب‌ها می‌توان از لوازم آرایشی که نقش ضدآفتاب هم دارند، استفاده کرد.
محافظت از چشم‌ها هم نباید فراموش شود و باید دقت کرد تا عینک‌هایی انتخاب شوند که حتما استاندارد بوده و بتوانند اشعه ماوراءبنفش را به خوبی جذب کنند چون در غیر این‌صورت این عینک‌ها به علت رنگ تیره‌شان باعث می‌شوند نور کمتری به چشم برسد، مردمک‌ها گشادتر شده و اشعه ماوراءبنفش بیشتری به قسمت‌های عمقی‌تر چشم برسد.سپید
Your Doctor
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: