کد خبر: ۱۵۵۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 18
آمار سیستم سلامت ملی انگلستان نشان می‌دهد که عمل‌های ترمیم شکستگی استخوان، خارج کردن دندان‌های پوسیده و یا عمل جراحی گذاشتن لوله تهویه گوش در میان 46211 عمل جراحی است که در چهار سال گذشته لغو شده است.
شفا آنلاین:هر ساله هزاران کودک در سرتاسر انگلستان به دلیل کمبود تخت‌های بیمارستانی، کارمند یا تجهیزات از عمل جراحی باز می‌مانند.

به گزارش شفا آنلاین:آمار سیستم سلامت ملی انگلستان <England Health System>نشان می‌دهد که عمل‌های ترمیم شکستگی استخوان، خارج کردن دندان‌های پوسیده و یا عمل جراحی گذاشتن لوله تهویه گوش در میان 46211 عمل جراحی است که در چهار سال گذشته لغو شده است.
 
مجموع 12349 عمل جراحی در کودکان و نوجوانان در بین سال‌های 2016 تا 2017 لغو شده و نشان دهنده این واقعیت است که بی مارستان‌های انگلستان به شدت تحت فشار بوده و در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات عرضه به موقع مراقبت‌های پزشکی هستند. هرچند احتمال می‌رود که تعداد واقعی عمل‌های جراحی لغو شده بیش از این باشد.
پروفسور نینا مودی، رییس کالج سلطنتی بهداشت و سلامت کودکان می‌گوید: «این ارقام واقعا تکان دهنده هستند. شواهد بیشتری وجود دارد که نشان می‌دهد سیستم سلامت ملی انگلستان به لبه سقوط کشانده می‌شود. کودکان به علت تاخیرهای فراوان در عمل‌های جراحی آسیب‌های بسیاری را متحمل شده و دستخوش صدمات جبران ناپذیری شده‌اند.»
بیمارستان‌ها در بحبوحه افزایش تقاضا، بحران نیروی انسانی و فشار مالی بی سابقه تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارند.
رقم 12349 عمل جراحی لغو شده در سال میلادی گذشته نسبت به رقم 9128 عمل لغو شده بین سال‌های 14-2013 به میزان 35 درصد افزایش نشان می‌دهد.
بیمارستان سلطنتی ملی ارتوپدی در شمال لندن در عرض تنها یک سال در طول چهار سال گذشته بیشترین میزان لغو عمل‌های جراحی کودکان را به خود اختصاص داد (941 عمل بین سال‌های 16-2015).
همچنین در سال‌های 17-2016 تعداد 930 عمل و در 15-2014 تعداد 801 عمل جراحی متوقف شد که به ترتیب در رتبه دوم و سوم قرار می‌گیرند. اما بیمارستان چلسی و وست مینستر لندن در طول یک دوره چهار ساله در بین سال‌های 2013 تا 2017 بیشترین تعداد لغوها را داشت (2951 عمل جراحی).
دلایل اعلام شده از طرف بیمارستان‌ها برای لغو جراحی‌ها شامل در دسترس نبودن و یا خرابی تجهیزات پزشکی و فقدان متخصص بیهوشی بود. بعضی نیز فقدان مراقبت‌های ویژه یا کمبود تخت برای دوران بعد از عمل را دلایل اصلی لغو جراحی‌ها می‌دانند. اما بعضی از عمل‌ها بنا بر دلایل پزشکی از جمله نامناسب تشخیص دادن بیمار برای عمل و یا لازم ندانستن انجام عمل جراحی توسط پزشکان بود.
جاناتان اشتورت، وزیر احتمالی بهداشت انگلستان که این اطلاعات را جمع‌آوری نموده گفت که تعداد زیادی از عمل‌های جراحی لغو شده مهر تاییدی بر بی‌توجهی حزب محافظه‌کار نسبت به سیستم سلامت ملی انگلستان بود.»
او همچنین گفت: «در واقع پشت هر یک از این لغوها کودکی فقیر و عزیزان او نهفته است که با استرسی غیرضروری و دلایلی کاملا قابل اجتناب دست و پنجه نرم می‌کنند.
کمبود تخت‌های بیمارستانی، تجهیزات معیوب و نیروی انسانی ناکافی بازتابی از شکست تحقیرآمیز حزب محافظه‌کار انگلستان در سرمایه‌گذاری مناسب برای کارمندان سیستم سلامت انگلستان و همچنین مقابله با زیرساخت‌های فاسد بیمارستان‌ها است.»
اشتورت گفت: «از زمانی که ترزا می در جولای سال گذشته نخست وزیر شد تعداد 9625 فقره جراحی کودکان (963 جراحی در ماه) کنسل شده است. در میان 275 جراحی لغو شده در بیمارستان بولتون 62 عمل گوش، حلق و بینی، 61 جراحی تروما و ارتوپدی و 48 عمل جراحی دهان و دندان دیده می‌شود.»
مسوولان بیمارستان مید-یورکشیر می‌گویند که آن‌ها 366 عمل جراحی کودکان از جمله جراحی پلاستیک، شکسته‌بندی، عمل جراحی چشم و دستگاه ادراری را در طول 10 ماه بین ژولای 2016 و آوریل 2017 لغو کرده‌اند.
اشورت افزود: «سلامت کودکان ما از بیشترین اهمیت برخوردار است و در عین حال ترزا می در مدیریت این مهم ناموفق بوده است. صادقانه‌بگویم که شواهد سوء مدیریت در صورت ترزا می آشکارا موج می‌زند وقتی که او مضحکانه ادعا می‌کند که سیستم سلامت ملی انگلستان تنها با تعداد کمی از اشتباهات پزشکی غیر قابل قبول مواجه است.»
از سوی دیگر یک سخنگوی حزب محافظه‌کار می‌گوید که این ارقام تصویری عادلانه از عمل‌های انجام شده توسط سیستم سلامت ملی انگلستان به ما نداده است.
با وجود این‌که سیستم سلامت ملی انگلستان هر ساله 9/1 میلیون عمل جراحی بیشتری نسبت به سال 2010 انجام می‌دهد، اما تعداد عمل‌های جراحی لغو شده همچنان در رقم یک درصد ثابت باقی می‌ماند.سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: