کد خبر: ۱۵۵۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 17
وزیربهداشت در دیدار با امام جمعه تبریز:
قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه موضوع بهداشت و درمان با فرهنگ، رفتار و سبک زندگی‌ مردم ارتباط دارد، خاطرنشان کرد: بدیهی است که وزارت بهداشت برای تامین نیازهای این بخش به تنهایی موفق نخواهد شد، نیاز به هم افزایی و همراهی تمامی بخش‌های جامعه داریم.

شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تأمین بهداشت در جامعه کمک همگان را می‌طلبد.

 به گزارش شفاآنلاین، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: انتصاب شما را تبریک عرض می‌کنم، امید است در خطبه‌های نماز جمعه و همچنین توسط دوستان در دانشگاه علوم پزشکی تبریز به بخش سلامت توجه ویژه‌ای شود و از حمایت‌های امام جمعه‌ی تبریز در راستای ترویج مباحث بهداشت و درمان در جامعه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برخی از طرح‌های اجرا شده در آذربایجان‌شرقی، در سطح کشوری نیز به یک الگو تبدیل شده و اجرا می‌شود که این مهم با پیگیری‌های استاندار، شهردار تبریز، اعضای شورای شهر تبریز و نمایندگان این شهر در مجلس محقق شده است.

وی با بیان این که بخش سلامت در جامعه، حوزه‌ی سختی است، عنوان کرد: مردم در طول شبانه روز با بخش سلامت در ارتباط هستند؛ از این رو باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به این بخش داشته باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه موضوع بهداشت و درمان با فرهنگ، رفتار و سبک زندگی‌ مردم ارتباط دارد، خاطرنشان کرد: بدیهی است که وزارت بهداشت برای تامین نیازهای این بخش به تنهایی موفق نخواهد شد، نیاز به هم افزایی و همراهی تمامی بخش‌های جامعه داریم.

وی در پاسخ به گفته‌های امام جمعه تبریز نیز گفت: طب سنتی و توجه به نوع تغذیه‌ی مردم، مورد توجه بوده و به لطف خدا اهتمام بیشتری نیز به این حوزه‌ها خواهیم داشت.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی بر ضرورت فعال شدن بخش طب سنتی در جامعه تاکید کرد. 

حجت‌الاسلام سید محمد علی آل‌هاشم در دیدار وزیر بهداشت و جمعی از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اظهار کرد: رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز یکی از مدیران پرتحرک و جهادی است که انصافاً در هر مقطعی به وجودش نیاز باشد، به سرعت در صحنه حاضر می‌شود و در رابطه با پیشبرد اهداف وزارت‌خانه متبوع نیز با جان و دل پیگیر امور است. 

  وی با تاکید بر این که در بخش سلامت همه ما وظیفه داریم، خاطرنشان کرد: هفته پیش در خطبه‌های نماز جمعه، در رابطه با محیط زیست مسائلی مطرح شد و رییس سازمان حفاظت محیط زیست (Environmental Protection Agency)طی نامه‌ای در این خصوص قدردانی کردند، نشر و طرح مسایل زیست محیطی، بهداشتی و... از جمله وظایف ما بوده و ما در این راستا اهتمام خواهیم کرد. 

  نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: در رابطه با بخش بهداشت و درمان، بحث فعال شدن طب سنتی یکی از موارد مهم بوده که در تهران نیز معاونتی تحت این عنوان ایجاد شده، اما در بحث استان‌ها نیاز به تقویت و رونق دارد. 

  وی افزود: در بحث تغذیه نیز ما نیاز داریم که توجه بیشتری به این موضوع شود و اثراتی که امروز مصرف کودهای شیمیایی در باغات و جاهای دیگر و مضراتی که در بحث تغذیه دارد، نیازمند نگاه ویژه بوده و امید است توجه ویژه‌ای به این بخش شود. 

 وی در پایان تاکید کرد: از همدلی موجود بین تشکیلات ادارای و اجرایی استان که توسط استاندار محقق شده است، قدردانی می‌کنیم.

محمد حسین صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این دیدار گفت: در اولین بیمارستان تخصصی جامع زنان شاهد دریافت خدماتی خواهیم بود که در ایران برای اولین بار اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: اولین بانک شیر مادر در تبریز افتتاح شد و بسیار عملکرد خوب و موثری دارد، نوزادانی که مادرشان شیر نداشت امروز می‌توانند شیر مادر اهدا شده را مصرف کنند.

صومی افزود: نهضت ایجاد فضای مناسب برای  بهداشت و درمان در تمامی شهرستان‌ها در حال اجراست و ما به صورت مشارکتی و ۵۰ به ۵۰ با خیران کار می کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار