کد خبر: ۱۵۵۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 16
دکتر محمد حسین میردهقان در پاسخ به اظهارات معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره بیماران خارجی پنهانی در بیمارستان‌ها گفت: نظارت بر امور بیمارستان‌های کشور به استناد مواد 8و9و10 قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وظایف و اختیارات وزارت بهداشت است و اظهار نظر دستگاههای غیر مسئول در این حوزه برخلاف قانون است.

شفاآنلاین>سلامت>مدیرکل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت تاکید کرد که وزارت بهداشت در زمینه خدمت‌رسانی به بیماران خارجی اقدامات موثری انجام داده‌ و اظهار نظر دستگاه‌های غیرمسئول در حوزه نظارت بر بیمارستان‌های کشور خلاف قانون است.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محمد حسین میردهقان در پاسخ به اظهارات معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره بیماران خارجی پنهانی در بیمارستان‌ها گفت: نظارت بر امور بیمارستان‌های کشور به استناد مواد 8و9و10 قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وظایف و اختیارات وزارت بهداشت است و اظهار نظر دستگاههای غیر مسئول در این حوزه برخلاف قانون است.


وزارت بهداشت با راه اندازی پورتال اطلاعات گردشگری سلامت در زمینه تدوین، ابلاغ و اجرای استانداردهای اعتباربخشی در حوزه گردشگری سلامت(
health tourism) و همچنین نظارت بر فعالیت مراکز درمانی برای ارائه خدمات به بیماران خارجی اقدامات موثری انجام داده است.

وی ادامه داد: بر اساس اعتباربخشی انجام شده از سوی وزارت بهداشت تاکنون حدود 200 بیمارستان و تعدادی از مراکز درمانی جراحی در سراسر کشور موفق به پیاده سازی استانداردهای گردشگری سلامت شده‌اند. تمامی بیمارستان‌ها موظف به ثبت اطلاعات بیماران بین المللی شامل اطلاعات کلی بیماران، نوع خدمات درمانی، و اعمال جراحی ارائه شده در مدت زمان بستری هستند. در مورد پذیرش بیماران خارجی در بیمارستان‌های کشور نیز محدودیتی به جز رعایت مقررات و استانداردهای وزارت بهداشت وجود ندارد.

 مدیر کل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در کشور شرکت هایی فعالیت دارند که نقل و انتقال بیماران را انجام می دهند و برای توسعه گردشگری سلامت لازم است سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همکاری لازم را با آنها داشته باشند، افزود: متاسفانه هنوز تعداد زیادی از شرکتهای فعال معرفی شده توسط دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همکاری لازم از سوی سازمان آنها نشده است. البته در صورتی که بیماران خارجی انفرادی به مراکز درمانی کشور مراجعه کنند پذیرش و دریافت خدمات درمانی آنها  محدودیت قانونی ندارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: