کد خبر: ۱۵۵۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 11
چندی پیش معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از اتمام اعتباربخشی و ارزیابی 900 بیمارستان کشور بر اساس 900 شاخص، طی چهارماه خبر داد که مورد استقبال قرار گرفت.
شفاآنلاین>سلامت>نمایندگان مردم در خانه ملت بر این باورند اجرای طرح اعتباربخشی کیفیت خدمات در بیمارستان ها را افزایش می دهد و در آینده این موضوع موجب تقویت اعتبارات مراکز درمانی می شود.

به گزارش شفاآنلاین،چندی پیش معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از اتمام اعتباربخشی و ارزیابی 900 بیمارستان کشور بر اساس 900 شاخص، طی چهارماه خبر داد که مورد استقبال قرار گرفت.

بر اساس آنچه به عنوان اعتباربخشی به مراکز درمانی یاد می شود نتیجه گرایی، توجه به رضایت بیماران، توجه به ایمنی بیماران، کاهش خطاهای پزشکی(Medical errors)، افزایش کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستانی، توجه به معیارهای محیط زیست و بیمارستان سبز و مدیریت پساب های بیمارستان از جمله شاخص های ارزیابی و اعتباربخشی بیمارستانهای کشور است.

به گفته معاون درمان وزارت بهداشت  هدف از اعتباربخشی بیمارستان‌ها، استانداردسازی خدمات است که با اجرای نسل نوین اعتباربخشی و همکاری 10 قطب نظارتی و 300 بازرس و ارزیاب ملی انجام شده است، این بازرسان از بین سه هزار داوطلب و گذراندن آزمون انتخاب شده‌ و همگی آ‌موزش دیده‌اند.

نمایندگان مردم در خانه ملت نیز بر این باورند اعتباربخشی به بیمارستان ها کیفیت خدمت را افزایش می دهد و بدون شک کاهش رتبه بیمارستانی مانع تزریق اعتبارات مناسب خواهد شد.

 

عابدی: اعتباربخشی به بیمارستان ها کلید افزایش کیفیت خدمات درمانی

حیدر علی عابدی، درباره اقدام وزارت بهداشت برای اعتباربخشی به 900 بیمارستان در کشور، افزود: بر اساس این طرح مراکز درمانی بر اسسا اعتبارسنجی های وزارت بهداشت درجه بندی می شوند و هزینه هایی که در پرونده بیمار نیز لحاظ می شوند متاثر از درجه بندی ها است تاجایی که اگر رتبه بیمارستانی یک درجه کمتر شود اعتبار آن نیز کاهش پیدا می کند.


نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی(parliament)، ادامه داد: درآمدهای بیمارستان های دولتی، اختصاصی است و بسیاری از اقداماتی که بیمارستان ها انجام می دهند از درآمدهای اختصاصی است به عنوان مثال اگر بیمارستانی نیازمند بهبود وضعیت هتلینگ خود یا به کارگیری پزشک و پرستار باشد می تواند از این درآمد استفاده کند.

این نماینده مردم درمجلس دهم، با بیان اینکه درآمدهای اختصاصی برای بیمارستان ها حیاتی است، تصریح کرد: اگر این درآمد ها برای مراکز درمانی کاهش یابد آنها قادر به افزایش کیفیت خدمت به بیماران نیستند.

وی یادآور شد: در گذشته یکسری آیتم هایی برای اعتبارسنجی وجود داشت که بیشتر بر نحوه ارایه خدمت متمرکز بود اما اکنون مسایل مهم دیگری مانند مسایل زیست محیطی نیز لحاظ شده است.

عابدی تاکید کرد: بر اساس لحاظ کردن موضوعات زیست محیطی در اعتبارسنجی ها، این موضوع مورد توجه قرار می گیرد که تا چه اندازه مراکز درمانی توانسته در دسته بندی زباله ها موفق عمل کند؛ فاضلاب های بیمارستانی ترکیبی از مواد رادیولوژی ها است که نباید به فاضلاب شهری سرازیر شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: موارد مذکور از جمله مسایل مهم در اعتبارسنجی بیمارستان ها است که امیدواریم با اقدام وزارت بهداشت بتوان شاهد افزایش کیفیت خدمات بیمارستان ها بود.

 

امینی فرد: اجرای طرح اعتبارسنجی وزارت بهداشت برای رتبه‌بندی بیمارستان‌ها

محمدنعیم امینی فرد  درباره اقدام وزارت بهداشت در اعتبارسنجی 900 بیمارستان، افزود: اعتبارسنجی از وظایف وزارت بهداشت است که به ارایه هرچه بهتر به بیماران و افزایش کیفیت خدمات کمک زیادی می کند.



نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بر اساس اعتبار سنجی، بیمارستان ها رتبه دریافت می کنند لذا با توجه به میزان درجه و رتبه مراکز درمانی، نیاز به تزریق اعتبار است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: با توجه به اینکه اعتبارسنجی در 900 بیمارستان قرار است اجرایی شود باید معیارهای این اقدام را به روز کرد همچنین برنامه مدونی برای افزایش مراکزی که رتبه پایینی را برای ارایه خدمت به بیماران دریافت کرده اند، مدنظر قرار دهیم.

امینی فرد یادآور شد: یکی از بخش های اعتبارسنجی بیمارستان ها، رعایت مسایل زیست محیطی و تکریم بیماران است که البته وزارت بهداشت در  اعتبارسنجی بیمارستان ها در ابتدای راه قرار دارد و باید این وزارتخانه عنوان متولی حوزه سلامت به طور جدی به این موضوع ورود یابد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: هر اندازه در زمینه اعتبارسنجی و دقت در امتیازها بررسی های صحیحی صورت گیرد بازخوردهای مثبتی در بین مردم ایجاد خواهد شدخانه ملت



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: