کد خبر: ۱۵۵۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 12
در این روش از نانوذراتی استفاده شده‌است که در داخل مغز نفوذ کرده و در کنار آن تصاویر اولتراسونیک نیز مورد استفاده قرار گرفته است.
شفا آنلاین:  محققان دانشگاه ویرجیانا و دانشگاه جانز هاپکینز موفق به ارائه روشی غیرتهاجمی و غیرسمی برای بازیابی عملکرد دوپامینرژیک در موش‌های مبتلا به پارکینسون <Rats with Parkinson's disease>شدند.     


به گزارش شفا آنلاین:در این روش از نانوذراتی استفاده شده‌است که در داخل مغز نفوذ کرده و در کنار آن تصاویر اولتراسونیک نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

با این کار بیان فاکتور رشد نروتروفیک (GDNF) در مسیرهای نورونی انجام شده و روند زوال نرونی معکوس می‌شود. یک بار تزریق نانوذرات می‌تواند حداقل 10 هفته اثربخش باشد.
بیماری پارکینسون در واقع یک نوع اختلال زوال نرونی است که 2 درصد از جمعیت بالای 65 سال را درگیر می‌کند. این بیماری بیش از 14 بیلیون دلار در سال به آمریکا هزینه وارد کرده که تا سال 2040 این رقم دو برابر می‌شود.

یکی از مشخصه‌های این بیماری، از بین رفتن نورون‌هایی است که مسئول تولید دوپامین انتقال دهنده هستند که این کار موجب آسیب دیدن به ساختار مغز می‌شود. در حال حاضر برای درمان این بیماری از تحریک نواحی عمیق مغز استفاده می‌شود که این روش برای بیمارانی که در مراحل اولیه بیماری هستند می‌تواند مناسب باشد، اما از نورون‌ها محافظت نکرده و بیماری ادامه پیدا می‌کند.
این گروه تحقیقاتی نشان دادند که اولتراسونیک متمرکز شده راهنمای تصویر MR (FUS) که در آن نانوذرات به بخش ویژه‌ای از مغز رهاسازی می‌‌شوند، می‌تواند برای درمان این بیماری استفاده شود. در این روش پلاسمید DNA مورد نظر به همراه ذرات نفوذ کننده در مغز (BNP) به مغز موش تزریق شد تا بتواند ژن مورد نظر را در مغز موش ایجاد کند.

پریس می‌گوید: «سد خونی مغز زمانی باز می‌شود که ما اولتراسونیک را اعمال می‌کنیم. با این کار نانوذرات فرصت نفوذ در مغز را پیدا کرده و در محل از پیش تعیین شده رهاسازی می‌شوند.»
این ژن پروتئینی ایجاد می‌کند که موجب می‌شود نورون‌ها دچار زوال نشده و دوباره بازیابی شوند. نورون‌های بازیابی شده دوباره می‌توانند دوپامین ایجاد کرده و اختلال به وجود آمده کمرنگ می‌شود.سپید
NBIC.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: