کد خبر: ۱۵۵۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 11
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین اعلام کرد:
شفاآنلاین: رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینه عملکرد نظام پزشکی دردوره اخیر درمجموع مثبت ارزیابی می شود گفت: باید اختیارات و قدرت اجرایی اعضای منتخب شورای عالی نظام پزشکی ارتقاء یابد و مشکلات قانونی در این خصوص حل شود.

دکتر احمد شجاعی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار شفا آنلاین ضمن مثبت ارزیابی کردن عملکرد چهارساله اخیر نظام پزشکی گفت: نمی توان گفت که اشکالاتی نبوده و همه امور به نحو مطلوبی اداره شده اند. اما به اعتقاد من در مجموع عملکرد چهارساله تیم منتخب نظام پزشکی خوب و مثبت بوده است.

جراح چشم در ادامه افزود: البته با ضوابط و قوانینی که مجلس آن را تبیین کرد، حدود اختیارات این شورا کاهش یافت و این مساله اصلا به نفع جامعه پزشکی نیست. و به نظرم باید اصلاحاتی در وضع قوانین مرتبط صورت گیرد. به هرحال نداشتن قدرت لازم در این شورا می تواند باعث ضعف جامعه پزشکی کشور شود. به طوریکه همه ما شاهد بودیم در برخی از مسائل از جمله مباحث مربوط به بیمه ها وطلب بیمارستان ها، نظام پزشکی نتوانست در حد انتظار ظاهر شود که به طور قطع از حیطه اختیاراتش هم خارج بود.

رییس سازمان پزشکی قانونی درباره انتخابات نظام پزشکی هم خاطرنشان کرد: باید ساختار شورای نظام پزشکی به این صورت باشد که منتخبان افراد مسئولیت پذیر و تاثیرگذاری باشند. در غیر اینصورت حضورشان فایده ای برای جامعه پزشکان و بیماران نخواهد داشت. ضمن اینکه باید روند انتخابات به دور از رفتارهای سلیقه ای باشد و جامعه پزشکی دستخوش جناح و باندبازی نشود.

وی در پایان به نقش جامعه پزشکان در روند برگزاری انتخابات نظام پزشکی سال 96 اشاره کرد و گفت: همه پزشکان باید با جدیت در این انتخابات چه به عنوان کاندیدا و چه به عنوان رای دهنده و مشارکت کننده شرکت کنند. بی تردید تعداد مشارکت کنندگان در توان مدیریتی و اجرای منتخبان این شورا تاثیر زیادی خواهد داشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: