کد خبر: ۱۵۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 10
اضغر سلیمی بیان کرد: یکی از اهداف سیستم بهداشت و درمان آن است که در تولید محصولاتی مانند واکسن و سرم بتوان از تولیدات داخلی استفاده کرد زیرا در گذشته مواردی را شاهد بودیم که به جهت اتکا به محصولات صادراتی نتوانستیم مایحتاج خود را در زمینه واکسن و سرم تامین کنیم.
شفاآنلاین>سلامت>نماینده مجلس دهم اقدام وزارت بهداشت در توقف واردات و سرم و تولید آن در داخل کشور را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش شفاآنلاین،اضغر سلیمی درباره تامین و تولید سرم در کشور توسط 5 شرکت داخلی، افزود: یکی از اهداف سیستم بهداشت و درمان آن است که در تولید محصولاتی مانند واکسن(vaccine) و سرم بتوان از تولیدات داخلی استفاده کرد زیرا در گذشته مواردی را شاهد بودیم که به جهت اتکا به محصولات صادراتی نتوانستیم مایحتاج خود را در زمینه واکسن و سرم تامین کنیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: امروزه کشورمان به تکنولوژی تولید سرم و واکسن در داخل کشور رسیده است که این می تواند گام مثبتی در حوزه بهداشت و درمان محسوب شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: از سویی دیگر تولید سرم در کشور قیمت پایین تری نسبت به نمونه خارجی آن دارد و این مهم می تواند برای بیماران صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی یادآور شد: البته نباید از این نکته غافل شد که کیفیت سرم و واکسن های تولیدی نیز باید از استانداردهای بین المللی برخوردار بوده و نباید این کیفیت پایین تر از محصول مشابه خارجی آن باشد تا بتواند نظر مصرف کنندگان را به خود جلب کند و در بازارهای خارجی نیز جایی برای خود باز کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی، گفت: وزارت بهداشت نیز باید نظارت های دقیقی برنحوه تولید داشته باشد تا در زمینه صادرات به کشورهای هدف نیز پیشگام بود.خانه ملت



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: