کد خبر: ۱۵۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 08
این عادت غذایی هم باعث حفظ بافت عضلانی بدن میشود و هم به سوختن چربیها کمک میکند بنابراین همیشه مطمئن باشید منابع پروتئینی مانند فرآورده های دریایی، گوشت قرمز بدون چربی، سفیده تخم مرغ، ماست، پنیر، سویا، انواع مغزها و لوبیا در وعده اصلی یا میانوعده هایتان وجود دارد.
در هر وعده غذایی پروتئین بخورید

شفا آنلاین:پروتئین شما را سیر نگه میدارد، بهخصوص در مقایسه با زمانهایی که در وعده غذاییتان کربوهیدرات و چربی بیشتری وجود دارد.

به گزارش شفا آنلاین:این عادت غذایی هم باعث حفظ بافت عضلانی بدن <Maintaining muscle tissue>میشود و هم به سوختن چربیها کمک میکند بنابراین همیشه مطمئن باشید منابع پروتئینی مانند فرآورده های دریایی، گوشت قرمز بدون چربی، سفیده تخم مرغ، ماست، پنیر، سویا، انواع مغزها و لوبیا در وعده اصلی یا میانوعده هایتان وجود دارد.

هر روز صبحانه بخورید
یکی از راههای موفقیت در رژیم لاغری آن است که صبحانه بخورید و وزن کم کنید. بسیاری از مطالعه ها نشان دادهاند این باور درست است. در واقع نخوردن صبحانه باعث میشود احساس گرسنگی کنید و در وعده های بعدی مانند ناهار و شام بیشتر غذا بخورید.

کم کالری ها را ترجیح بدهید
به جای موادغذایی پرکالری مانند پیتزا، سبزیهای تازه را فریز کنید، پاستاهای سبوس دار بخرید، پنیر کم چرب، گوجه فرنگی کنسرو شده، لوبیای کنسروشده،سینه مرغ نیمه آماده برای کباب کردن و انواع سالاد با سبزیهای تازه را ذخیره کنید.

یک فنجان ماکارونی را با یک فنجان سبزی تازه عوض کنید
با خوردن کمتر ماکارونی یا نان و مصرف سبزی بیشتر، میتوانید به راحتی وزنتان را پایین آورید و سایز کم کنید. به این ترتیب میتوانید ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوکالری در دریافت انرژی صرفه جویی کنید.

آدامس بدون شکر بجوید
وقتی میخواهید از خوردن یک میان وعده چاقکننده اجتناب کنید، میتوانید یک آدامس بدون قند بجوید. جویدن آدامس باعث تنظیم تنفس خواهدشد و به کنترل احساس گرسنگی کمک میکند و در کاهش وزن موثر خواهد بود. این موضوع باعث میشود که غذای کمتری میل کنید. علاوه بر این، اگر یک برنامه ورزشی منظم هم داشته باشید، باعث موفقیت رژیم لاغریتان خواهد شد.

وعده هایتان را کوچک تر کنید
اگر کمتر از مقدار انرژیای که میسوزانید، دریافت کنید، وزنتان کم خواهد شد. البته در صورتی که هر وقت گرسنه میشوید، مقدار کمی کالری دریافت کنید. مطالعه روی افرادی که ۴ تا ۵ وعده یا میانوعده در روز دریافت کردهاند، نشان میدهد این افراد بهتر میتوانند وزنشان را پایین آورند و اشتهایشان را کنترل کنند. متخصصان در این خصوص توصیه میکنند کالری روزانه را با مصرف وعده ها و میان وعده های کوچکی دریافت کنید و در طول روز از خوردنشان لذت ببرید. البته بهتر است شام آخرین وعدهای باشد که میخورید.

کابینت را از پرکالریها خالی کنید
اگر در کابینت ها چیپس یا در فریزر بستنی دارید و در حال کاهش وزن هستید، نباید فراموش کنید که داشتن این خوراکیهای پرکالری رژیم گرفتن را برایتان سخت خواهد کرد، بنابراین کابینت ها را از غذاهای چاق کننده خالی کنید.
ادامه دارد .....
از این مطالب برای سلامتی ، بهبود شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری های خود و عزیزانتان استفاده فرمایید و در صورتی که مطلب را مفید تشخیص دادید لطفا آن را به اشتراک بگذارید و ما را به دیگران معرفی نمایید .

پزشک آنلاین

دکتر منصور ریسمانچیان [ پزشک عمومی ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: