کد خبر: ۱۵۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 06
ولز از اولین مناطق بریتانیا به حساب می‌آید که قانونی را به اجرا گذاشت تا محیط زیست و سلامت انسان‌ها هر دو از آن بهره ببرند.

شفا آنلاین>سامت>با پیشنهاد قانونی جدید در حوزه سلامت عمومی، "ولز" به کشوری پیشرو در قانونگذاری سلامت در جهان تبدیل می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، زمانی که صحبت از قانون گذاری در حوزه سلامت(Health) و پیشرو بودن در این عرصه در جهان به میان می‌آید معمولا انتظار می‌رود که سوئد در این جایگاه قرار گیرد زیرا به لحاظ مشارکت شهروندان در خدمات سلامت شهرت دارد یا اینکه انتظار می‌رود یک قدرت جهانی در این جایگاه باشد و شاید هرگز تصور نشود که کشور ولز به این جایگاه دست پیدا کند.

ولز از اولین مناطق بریتانیا به حساب می‌آید که قانونی را به اجرا گذاشت تا محیط زیست(environment) و سلامت انسان‌ها هر دو از آن بهره ببرند. از سال ۲۰۱۱ برای استفاده از کیسه‌های پلاستیکی پرداخت جریمه در نظر گرفته شد که این طرح در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ به ترتیب در ایرلند شمالی، اسکاتلند و انگلیس اجرا شد.

در سال ۲۰۱۵ نیز در این کشور ممنوعیت استعمال سیگار در خودروهایی با سرنشینان کمتر از ۱۸ سال اعمال شد که پس از آن در برخی کشورهای همسایه اجرا شد.

به گزارش روزنامه گاردین، قانون جدید سلامت عمومی در ولز نیز که شامل قوانین ویژه برای ممنوعیت استعمال سیگار در محیط‌های بیمارستانی می‌شود، در عین حال دولت ولز را مسوول می‌سازد تا یک راهکار ملی مبارزه با چاقی ایجاد کرده و خدمات داروخانه‌ای را برای رفع نیازهای جامعه کارآمدتر سازد.

ولز در زمینه نحوه اجرای قانون جدید نیز همچنان در بین سایر کشورهای جهان پیشرو است.

برچسب ها: سلامت ، محیط زیست ، سیگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: