کد خبر: ۱۵۴۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 06
تهیه دارونامه یا فارماکوپه طب سنتی ضرورت دارد و اکنون برنامه ریزی های اولیه برای تهیه این نوع دارونامه انجام شده است.
شفا آنلاین>سلامت>مدیر کل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: تهیه دارونامه یا فارماکوپه طب سنتی ضرورت دارد و اکنون برنامه ریزی های اولیه برای تهیه این نوع دارونامه انجام شده است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر امیر حسین جمشیدی افزود: هنگامی که به نتایج موفق اقدامات کشور هندوستان در این حوزه نگاه می کنیم و می بینیم که مثلا فارماکوپه 'همدرد هند'، چاپ 1969بوده که در آن داروها، روش ساخت و مصرف آنها به انگلیسی قید شده ، تاسف می خورم که چرا ما در حال حاضر حتی دارونامه خود را هم به زبان فارسی تهیه نکرده ایم.
وی تاکید کرد: برای تهیه دارونامه باید ابتدا ابزار و امکانات لازم را فراهم آورد.

خرافه در طب سنتی
مدیر کل نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: قوانین پزشکی نگاشته شده در دهه 30 شمسی فقط به مسائل پزشک پرداخته و متاسفانه در آن زمان طب سنتی(Traditional medicine) نظام مند نشد.

جمشیدی اضافه کرد: موارد زیادی در طب سنتی مشاهده می شود که خرافه و سودجویی است و ما بصورت جدی با آن درگیریم و ما را دچار مشکل کرده است.

این مقام مسئول در سازمان غذا و دارو تصریح کرد: بزرگ ترین چالش طب سنتی کشور نقدها، تهدیدها و مقاومت ها به دلیل سوء استفاده های افراد طمعکار و سودجو است.به گفته وی، اگر کسی تحت عنوان طب سنتی، مطبی دایر نموده در حالی که تحصیلات و تجربیاتش با پزشکی مرتبط نیست اشکالی به ماهیت طب سنتی وارد نیست.

وی یادآور شد: در هر رشته و گرایشی؛ پستی، بلندی، راستی وناراستی وجود دارد؛ متاسفانه در سطح جامعه مسائل مختلفی در حوزه داروسازی و تهیه و ساخت فرآوده های غیرمجاز یا طبابت های نادرست به طب سنتی منتسب می شود و اینگونه مسائل کم نیست بنابراین وارد کردن برخی ایرادات، اتهامات و اشتباهات به حساب طب و داروهای سنتی، بدترین نوع داوری است که یک فرد آگاه مرتکب آن می شود.
برچسب ها: طب سنتی ، سلامت ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: