کد خبر: ۱۵۴۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 03
معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد:
مهرزاد حمیدی گفت: پرورش استعدادهای مختلف دانش آموزان مهمترین رسالت آموزش و پرورش است زیرا تربیت صحیح و کامل دانش‌آموزان به عنوان انسان‌های وارسته اصلی‌ترین هدف تعلیم و تربیت در ایران اسلامی است.

شفاآنلاین>سلامت>معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش استعدادیابی و ارتقاء ضریب سلامت دانش آموزان در حوزه ورزش مدارس کشور را دو رویکرد مهم این وزارتخانه عنوان کرد.

به گزارش شفاآنلاین، مهرزاد حمیدی افزود: پرورش استعدادهای مختلف دانش آموزان مهمترین رسالت آموزش و پرورش است زیرا تربیت صحیح و کامل دانش‌آموزان به عنوان انسان‌های وارسته اصلی‌ترین هدف تعلیم و تربیت در ایران اسلامی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرورش ادامه داد: بیش از 13 میلیون دانش آموز در سطح کشور جامعه هدف وزارت آموزش و پرورش را تشکیل می‌دهند.

این مسئول تصریح کرد: طرح‌ها و برنامه‌های مختلف معاونت‌های تربیت بدنی و سلامت استان‌ها بر پایه استعدادیابی و ارتقاء ضریب سلامتی تدوین، برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید در حوزه تربیت بدنی (Physical Education)و سلامت اقدامات گسترده‌ای صورت داده است که نشان از حرکت رو به جلو ورزش و سلامت در مدارس کشور دارد.

حمیدی با اشاره به اینکه 21 درصد جمعیت دانش آموزی کشور درگیر چاقی و آسیب‌های ناشی از آن هستند، خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیردار در بین جامعه هدف باید دامنه فعالیت‌های ورزشی (sport activities)را افزایش دهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید به تحرک دانش آموزان در خانه و مدرسه توجه ویژه شود، یادآور شد: ساعت درس تربیت بدنی باید در مدارس افزایش یابد و کمبود چهار هزار نیروی انسانی در این حوزه برطرف شود.

وی با بیان اینکه در زمینه فراگیر شدن فعالیت‌های ورزشی در مدارس تلاش می‌کنیم تا فدراسیون ورزش دانش‌آموزی را تقویت کنیم، ادامه داد: فدراسیون دانش‌آموزی باید به یکی از مقتدرترین فدراسیون‌های ورزشی کشور تبدیل شود، که این مهم با برنامه‌ریزی و همت همگانی محقق می‌شود.

حمیدی مشارکت محوری، کیفی بودن، اخلاق محور بودن وتخصصی بودن فعالیت‌ها را به عنوان ارکان این معاونت عنوان کرد و افزود: در دولت تدبیر و امید در همه شاخص‌های حوزه تربیت بدنی و سلامت مدارس کشور رشد داشته‌ایم و امیدواریم این نگاه تحولی و زیرساختی در دولت دوازدهم مضاعف شود.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: