کد خبر: ۱۵۴۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 01
اگر سبک زندگی سلامت نظیر تناسب اندام، تغذیه مناسب، ورزش متعارف و سایر موارد به افراد آموزش داده شود با کاهش هزینه‌های درمان و روش‌های پیشگیرانه می‌توانیم شاهد جامعه‌ای سالم باشیم
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص ارتوپدی و فلوشیپ هیپ زانو گفت: روش‌های جراحی و توانمندی محققان در کشور مطلوب است، اما باز توانایی اعمال جراحی به صورت تخصصی پیش نمی‌رود.

به گزارش شفا آنلاین،شهرام شیروانی متخصص ارتوپدی و فلوشیپ هیپ زانو اظهار داشت: در بحث روش‌های جراحی و توانمندی محققان درباره جراحی و ارتوپدی جزو ۵ کشور اول دنیا هستیم و به دلیل تعدد و انتخاب بیماران، تکنیک‌های جراحی، نوع جراحی و توانمندی محققان وضعیت خوبی در منطقه داریم.
 
وی افزود: مرکز تخصصی فلوشیپ هیپ زانو هم اکنون در دانشگاه‌های علوم پزشکی(Medical Sciences) تهران، شهید بهشتی و ایران آغاز به کار کرده و فلوشیپ‌ها در مراکز تخصصی آماده ارائه خدمات هستند و می‌توان به قطع گفت که ارائه خدمات در این بخش مطلوب است.
 
شیروانی گفت: دردهای مزمن زانو و کمر از مشکلات ارتوپدی است که در جامعه امروز مردم را به سمت کلنیک‌های ارتوپدی روانه می‌کند و اگر سبک زندگی سلامت نظیر تناسب اندام، تغذیه مناسب، ورزش متعارف و سایر موارد به افراد آموزش داده شود با کاهش هزینه‌های درمان و روش‌های پیشگیرانه می‌توانیم شاهد جامعه‌ای سالم باشیم.
 
وی ادامه داد: خودمراقبتی در تمامی بیماری‌ها به عنوان گام اول تلقی می‌شود و در بحث پیشگیری و درمان در بیماری‌های ارتوپدی که شایع‌ترین آن‌ها دردهای مزمن زانو و کمر است، سبک زندگی سالم به تمامی افراد پیشنهاد می‌شود.
 
شیروانی افزود: به روز رسانی علمی همکاران جوان در حوزه ارتوپدی و آموزش کلاسیک از موضوعاتی است که در راستای ارائه خدمات نباید آن‌ را فراموش کرد.
 
وی عنوان کرد: بحث عفونت‌ها(Infection)، صدمات عروقی و گرفتگی مفاصل از عوارض جراحی مفاصل زانو و سایر جراحی‌های ارتوپدی‌ است که خوشبختانه با بهبود تکنیک جراحی می‌توان شاهد کاهش عوارض بود.
 
این متخصص ارتوپدی و فلوشیپ هیپ زانو یادآور شد: بازتوانی در بعد از عمل‌های جراحی از دیگر موضوعاتی است که نتیجه جراحی را ثمربخش می‌کند و امیدواریم متولیان سلامت اقدامات بازتوانی و توانبخشی در اعمال جراحی را مدنظر قرار دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: