کد خبر: ۱۵۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 02
سردردها اغلب به سبب ايجاد تغييراتی در در ترکيب ماده شيميايی خون بر اثر رها شدن پروتئين ها از سلول هاي عصبي (neuron)به وجود مي آيند.

سردرد (headache)
شفا آنلاین:سردردها انواع متفاوتي دارند و اگر شدت بالایی داشته باشند زندگي فرد مبتلا و حتي اطرافيان وی را مختل مي نماید


به گزارش شفا آنلاین:.سردردها اغلب به سبب ايجاد تغييراتی در در ترکيب ماده شيميايی خون بر اثر رها شدن پروتئين ها از سلول هاي عصبي (neuron)به وجود مي آيند.

انواع شایع سردرد
دردی که در دو طرف سر ایجاد میگردد

نشانه ها
درد روزانه در دو طرف سر به طوری که فشار شديد به سر وارد مي گردد.

علل احتمالی
با کنار گذاشتن مصرف مسکن، سردرد برمي گردد و علايم ناشي از ترک دارو به وجود مي آيند. مصرف «پاراسيتامول» و «آسپرين» بيش از ۲ بار در هفته يا داروی مخصوص ميگرن به نام «تريپ تن» براي بيش از ۱۰ روز در ماه، خطر بروز سردردهاي شديدی را در فرد افزايش مي دهند.

درمان
اگر سردرد غيرقابل تحمل باشد، پزشک داروي ضد افسردگي و ضد صرع تجويز مي کند که آستانه تحمل درد را بالا مي برد، مصرف اين داروها را مي توان به مرور زمان کم کرد.

درد همراه با احساس فشار در قسمت بالای جمجمه
اين نوع سردرد که احتمالا مربوط به استرس و اضطراب است، شايع است و ۵۰ تا ۷۰ درصد مردم ماهي يک بار دچار اين نوع سردرد مي گردند.

نشانه ها
درد همراه با احساس فشار در قسمت بالا يا کنار سر ایجاد میگردد

علل احتمالی
استرس و اضطراب
هرچند علت اصلي اين نوع سردرد مشخص نيست اما به نظر مي رسد دندان قروچه هنگام شب که به سفت شدن عضله فک منجر مي شود، در بروز اين نوع سردرد تاثيرگذار باشد. حالت نشستن نادرست هنگام تماشاي برنامه تلويزيوني که به عضله گردن و شانه فشار وارد مي کند و اعصاب سر را تحت فشار مي گذارد، ممکن است علت ديگر اين نوع سردرد باشد.

درمان
استفاده از محافظ دندان که ازدندان قروچه پيشگيري مي کند، قرار گرفتن در هواي تازه و مصرف کوتاه مدت مسکن، انجام يوگا، ماساژ،فیزیوتراپی و حمام داغ مفيد است.
پزشک آنلاین

مرتضی شریفی [ فیزیوتراپیست ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: