کد خبر: ۱۵۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 01
بر طبق آزمایش های انجام شده جگر و کلیه های گوسفندان منبع ذخیره بیماری تب کریمه کنگو است و بهتر است تا اطلاع ثانوی مردم از این فرآورده های دامی استفاده نکنند
شفا آنلاین>سلامت>مردم از مصرف گوشت گرم تازه خودداری کنند.

به گزارش شفا آنلاین،رئیس انجمن علوم و صنایع غذایی ایران با اشاره به مشاهده بیماری ویروسی تب کریمه کنگو در فصل های بهار و تابستان گفت : ضروریست مردم گوشت های قرمز گرم را پس از خرید 24 ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف و یا در فریز نگهداری کنند.

حسینی افزود : بر طبق آزمایش های انجام شده جگر و کلیه های گوسفندان منبع ذخیره بیماری تب کریمه کنگو است و بهتر است تا اطلاع ثانوی مردم از این فرآورده های دامی استفاده نکنند.

او گفت : برخی از رستوران ها برای جلب رضایت مشتری در غذا از گوشت تازه ذبح شده استفاده می کنند که در این شرایط برحانی بسیار خطرناک و می تواند عامل انتشار ویروس تب کریمه کنگو باشد.

بیماری ویروسی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) با گزش یک کنه از خانواده Bunyaviridae منتقل می شود و میزبان اصلی آن حیوانات است، ولی موارد پراکنده آن در انسان نیز دیده می شود.

این بیماری برای نخستین  بار در سال ۱۹۴۴ در شبه جزیره کریمه توسط دانشمندان روسی شناسایی شد .

تب ناگهانی ،بدن درد ،کوفتگی ، ضعف ، سردرد(Headache) ،درد شدید عضلات ،  خونریزی  از اعضای مختلف بدن مثل بینی ، لثه ، مجاری ادراری  و روده  از علایم این بیماری است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: