کد خبر: ۱۵۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 02
در مرحله اول بهتر است علت یابی کنید ! باید علت کمبود وزن خود را بشناسید و آن را کنترل کنید . در کنار یک رژیم متعادل افزایش وزن و پرکالری باید از قرصهای مکمل و افزاینده ی اشتها هم استفاده کنید . قرصهای مولتی ویتامین هم بسیار موثر هستند .
شفا آنلاین:با توجه به شیوع بالای کمبود وزن و سندرم لاغری در کشور ما در اینجا به بررسی و توضیح راه های افزایش وزن <Weight Gain>در مدت کوتاه پرداخته ایم :

به گزارش شفا آنلاین:در مرحله اول بهتر است علت یابی کنید ! باید علت کمبود وزن خود را بشناسید و آن را کنترل کنید . در کنار یک رژیم متعادل افزایش وزن و پرکالری باید از قرصهای مکمل و افزاینده ی اشتها هم استفاده کنید . قرصهای مولتی ویتامین هم بسیار موثر هستند .سالاد و سبزیجات پرفیبر قبل از وعده ی غذایی ممنوع ! فیبر بالا قبل از غذای اصلی باعث کاهش اشتها و پر شدن حجم معده شده و همین امر به لاغری بیشتر شما کمک میکند .

پس بنابراین مصرف سالاد را به بعد از غذا موکول کنید .به مدت محدود و تا زمان رسیدن به وزن مطلوب از کره و مایونز برای پخت و پز استفاده کنید و در مواد غذایی مثل ماکارانی و پوره سیب زمینی از پنیر پیتزا استفاده کنید . پنیر پیتزا در کنار کالری بالا بسیار خوش خوراک است و باعث افزایش وزن گیری میشود . مصرف کره برای تفت سبزیجات در خورشها و یا پخت و پز برنج و سایر غذاها به مدت محدود میتواند کمک کننده باشد .از لبنیات پرچرب استفاده کنید البته این دستور غذایی هم بهتر است محدودیت زمانی داشته باشد و به صورت عادت روتین زندگی انجام نشود .

لبنیات پرچرب مثل کشک و ماست و شیر پرچرب در افزایش وزن تاثیر دارند .از آجیلها که چربی مفید و کالری بالایی دارند استفاده کنید . مثلا بادام زمینی و بادام هندی و فندق جزو مغزهای افزاینده ی وزن هستند . کره ی بادام زمینی نیز گزینه ی خوبی برای صبحانه و حتی میان وعده ی افراد لاغر محسوب میشود . برای میان وعده از میوه های آغشته به کره ی بادام زمینی آماده کنید و از طعم عالی و نتیجه ی بی نظیر آنها لذت ببرید .

هات چاکلت و نسکافه ای که با شیر پرچرب آماده شده باشد یکی دیگر از میان وعده های پرکالری مناسب برای افراد لاغر است . در هات پاکلت خود میتوانید اندکی شکلات اب شده و پودر کنجد اضافه کنید تا با افزایش کالری آن راحتتر وزن بگیرید .میلک شیک و اسموتی های میوه ای هم میتواند معجزه ی دیگر افزایش وزن به شمار بیاید به دلیل کالری بالایی که در خود نهفته اند ! یک لویان شیر پرچرب با مقداری مغز پسته و بادام و کنجد و همراه چند قاشق خامه و میوه های خورد شده ی تازه و مناسب فصل مثل توت فرنگی و موز را با هم ادغام کرده و در میان وعده ی خود بگنجانید .

پزشک آنلاین

پروانه کاظمی [ کارشناس تغذیه ]

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: