کد خبر: ۱۵۴۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۰ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 04
مقاومت در برابر آنتی بیوتیکها یکی از دل نگرانی های همیشگی دانشمندان علوم پزشکی بوده است. آنها همواره در تلاش بوده اند تا شیوه ای مؤثر برای کاستن از این مقاومت ارایه کنند.
شفا آنلاین: دانشمندان علوم پزشکی توانی تازه به آنتی بیوتیکها تزریق می کنند تا خطر افزایش مقاومت عفونتها در برابر آنتی بیوتیکها از بین برود.

به گزارش شفا آنلاین:مقاومت در برابر آنتی بیوتیکها یکی از دل نگرانی های همیشگی دانشمندان علوم پزشکی بوده است. آنها همواره در تلاش بوده اند تا شیوه ای مؤثر برای کاستن از این مقاومت ارایه کنند.

دانشمندان انستیتو تحقیقات Scripps Research Institute واقع در کالیفرنیا که بر روی تحقیقات مرتبط با زیست پزشکی فعالیت دارند توانسته اند توان خیره کننده ای به آنتی بیوتیکهایی موسوم به vancomycin بدهند. این بدان معناست که دیگر جای نگرانی درخصوص خطر عفونتهای مقاوم در برابر آنتی بیوتیکها نخواهد بود.

در این مطالعه دیل بوگر از دپارتمان شیمی این انستیتوی تحقیقاتی شیوه ای منحصربفرد برای اصلاح ساختاری آنتی بیوتیکهای vancomycin کشف کرده تا در نهایت بتوان نسخه قدرتمندتری از آنتی بیوتیکهای فعلی را تولید نمود.

این دانشمند می گوید: اکنون پزشکان می توانند بدون نگرانی درخصوص مقاومت عفونتها در برابر آنتی بیوتیکها از این نسخه قدرتمندتر شده استفاده کنند.

بیش از 60 سال است که آنتی بیوتیکها توسط پزشکان در سراسر جهان تجویز می شوند اما همزمان باکتریها مقاومت چشمگیری در برابر این ترکیبات دارویی پیدا کرده اند. اما با توجه به یافته اخیر می توان گفت از این پس این مقاومت چندان مؤثر نخواهد بود.

بوگر آنتی بیوتیک vancomycin را یک داروی جادویی می نامد. او به قدرت قابل توجه این داروها در برابر عفونتها اشاره می کند. این دانشمند و همکارانش در انستیتو Scripps Research Institute تحقیقات زیادی در زمینه این توان چشمگیر انجام داده و حالا نشان داده اند که می تواند با انجام دو اصلاح ساختاری، آن را به دارویی قدرتمندتر هم تبدیل کرد.

او در این باره می گوید: با انجام چنین اصلاحاتی، به داروی کمتری برای غلبه بر عفونتها نیاز داریم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: