کد خبر: ۱۵۴۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - 2017June 01
سال 2016 به علت بالا بودن میزان مرگ‌ومیر در میان بازیگران سینمای جهان سال سختی برای سینماگران و سینما دوستان محسوب می‌شود.
شفا آنلاین:در این گزارش به چهارده نفر از بازیگرانی که در این سال میلادی فوت کردند و علت مرگ آن‌ها می‌پردازیم.
 
به گزارش شفا آنلاین:آنتون ویکتورویچ یلچین زاده ۱۱ مارس ۱۹۸۹ در۱۹ ژوئن 2016 درگذشت. این بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایالت متحده آمریکا است. او در شش‌ماهگی به همراه خانواده‌اش به‌عنوان پناهنده به ایالات‌متحده آمریکا مهاجرت کرد و در سن ۹ سالگی وارد عرصه هنری شد.

یکی از شوک‌آورترین مرگ میان هنرمندان در سال 2016 مرگ یلچین بود او به علت وقوع تصادف در سن 27 سالگی فوت کرد.
آلن ریکمن متولد ۲۱ فوریه ۱۹۴۶ است و در ۱۴ ژانویه ۲۰۱۶ به علت سرطان لوزالمعده فوت کرد.
سیدنی پاتریک متولد انگلیسی و برنده جایزه امی، گلدن گلوب، انجمن فیلم انگلستان، بهترین بازیگر تلویزیونی و بهترین بازیگر روی صحنه تئاتر بود او در مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» هم حضور داشت.
گری شاندلینگ نوامر 1949به دنیا آمد و در 24 مارچ 2016فوت کرد.
این استندآپ کمدین ، بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده، درسال‌های اخیر هیچ نشانه‌ای از بیماری نداشت اما به علت سکته مغزی فوت کرد.
او در آثاری همچون «کتاب جنگل»،«مرد آهنی ۲» و«سوی پرچین» فعالیت کرد.
آبه ویگودا متولد۲۴ فوریه ۱۹۲۱است و در ۲۶ ژانویه ۲۰۱۶در 94 سالگی درگذشت.
گودا بیشتر با بازی در فیلم «پدرخوانده» معروف است.
هارینگتون پت بازیگر کمدی است که جا پای پدر خود گذاشت . او درمهمان برنامه‌های مختلف تلویزیون در دهه 50 و 60 میلادی به‌عنوان ستاره ظاهر شد. او به علت بیماری آلزایمر درگذشت. پت موفق به کسب جایزه‌امی در سال 1980 شد.
اما دوریس رابرتزدر نوامبر ۱۹۲۵ به دنیا آمد و در۱۷ آوریل ۲۰۱۶درگذشت.
قدمت دوریس در تلویزیون به بازی او در سال 1951 بازمی‌گردد او به‌عنوان ستاره در تئاتر نور ظاهر شد.
او برنده جایزه‌امی است و به علت سکته مغزی درگذشت.
ویلیام اسکالرت در جولای 1922به دنیا آمد و در برج 5 برج 2016 درگذشت.
ویلیام اسکالرت، بازیگر سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «The Ma- from» PlaneX، فیلم سینمایی« «House Party و فیلم «فضای درون» بازی کرد.
او شش دهه به‌عنوان یک بازیگر پرکار شناخته شد. همچنین یکی از بنیان‌گذاران تئاتر دایره بود و به‌واسطه آن عضو برجسته انجمن بازیگران نمایش شد.
مرگ این بازیگر توسط پسرش، ادوین اعلام شد. علت مرگ او مشخص نیست!
پتی دوک در دسامبر 1946 در آمریکا به دنیا آمد و در 29 مارس سال 2016فوت کرد.
این بازیگر آمریکایی در ابتدا به‌عنوان یک ستاره نوجوان در سن 16 سالگی برنده جایزه اسکار برای بازی در فیلم «معجزه کارگر» شد.
دوک در 69 سالگی براثر بیماری سپسیس درگذشت.
سپسیس یک بیماری جدی است که معمولاً توسط باکتری ایجاد می‌شود. سپسیس زمانی اتفاق می‌افتد که باکتری در ریه،روده‌ها، مجاری ادراری و مثانه، سمی تولید می‌کند که به سیستم ایمنی بدن و ارگان‌ها و بافت‌های بدن، حمله می‌کند. درصورتی‌که درمان نشود، بر روی کلیه‌ها، ریه‌ها، مغز و گوش اثرات خطرناکی خواهد گذاشت.
ترزا سالدانادر اوت 20، 1954 متولد شد و در 6 ژوئن 2016فوت کرد.
این بازیگر آمریکایی نویسنده هم بود. او بر اثر دات الریه درگذشت.
بیکر کنی دراوت 1934به دنیا آمد و در اوت 2016فوت کرد. کنت جورج بیکر بازیگرانگلیسی، نوازنده هم بود. بیکر در تاریخ 13 اوت 2016، یازده روز قبل از تولد 82 سالگی‌اش براثر یک بیماری مزمن فوت کرد.
جین وایلدر زاده ۱۱ ژوئن ۱۹۳۳ و در ۲۹ اوت ۲۰۱۶درگذشت. او بازیگر کمدی،کارگردان و نویسنده آمریکایی بود. دلیل مرگ او بیماری آلزایمر بود.
رابرت واگن در نوامبر، 1932به دنیا آمد و در 11 نوامبر سال 2016 فوت کرد.
این بازیگر آمریکایی متولد نیویورک پس از فارغ‌التحصیل شدن در دبیرستان در دانشگاه مینه سوتا به‌عنوان روزنامه‌نگار ثبت‌نام کرد، یک سال بعد با مادرش به لس‌آنجلس رفت. در کالج هنرهای کاربردی مدرک کارشناسی ارشد در رشته تئاتر دریافت کرد و در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی مدرک دکتری خود را در رشته ارتباطات دریافت کرد.
او براثر بیماری لوموس حاد درگذشت. لوسمی حاد میلوئیدی یا به‌اختصار AML یکی از انواع سرطان خون است. این نوع لوکمی سلول‌های مغز استخوان یا میلوسیت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد و روندی حاد دارد. در این بیماری مغز استخوان، میلو بلاست‌ها (نوعی گلبول سفید)، گلبول‌های قرمز یا پلاکت‌های غیرطبیعی می‌سازد.
کری فیشر زاده ۲۱ اکتبر ۱۹۵۶ است و در ۲۷ دسامبر ۲۰۱۶درگذشت.
کری فرنسیس فیشر هنرپیشه، نمایش‌نامه‌نویس و رمان‌نویس آمریکایی بود که نقش «پرنسس لیا اورگانا» را در سه‌گانه اصلی جنگ ستارگان بازی کرده است.
مادرش که ستاره هالیوود بود چند سال بعد نامزد جایزه اسکار شد. پدرش با الیزابت تیلور، که از دوستان نزدیک مادرش بود، رابطه داشت و پس از جدایی با تیلور ازدواج کرد.
کری فیشر نخستین بار در سال ۱۹۷۵ در فیلم «شامپو» ساخته وارن بیتی بازی کرد و دو سال بعد با بازی در نقش «پرنسس لیا» در نخستین قسمت جنگ ستارگان ساخته جورج لوکاس به شهرت رسید. او بعدها در چند قسمت دیگر جنگ ستارگان نیز نقش‌آفرینی کرد. آخرین فیلم او قسمت هشتم این مجموعه بود که در زمان مرگش در مرحله تدوین و صداگذاری بود.
او همچنین چندین رمان و سه کتاب خاطرات نوشت. او در سال‌های آخر عمرش به بیماری‌های روانی و اعتیاد دچار شد و در صبح روز سه‌شنبه، ۲۷ دسامبر ۲۰۱۶ یک هفته پس از بستری شدن در بیمارستان لس‌آنجلس، کالیفرنیا در سن ۶۰ سالگی درگذشت. مادرش دبی رینولدز یک روز پس از او درگذشت.
اما دبی رینولدز متولد ۱ آوریل ۱۹۳۲ است و در ۲۸ دسامبر ۲۰۱۶درگذشت.
دبی رینولدز بازیگر، خواننده و رقصنده آمریکایی بود که یک‌بار برای فیلم مالی براونی که غرق شدنی نیست (۱۹۶۴) نامزد جایزه اسکار شده است.
دبی رینولدز دچار سکته مغزی شد و به مرکز پزشکی سیدر ساینای در لس‌آنجلس منتقل شد و در روز ۲۸ دسامبر ۲۰۱۶، یک روز پس از مرگ دخترش کری فیشر، در ۸۴ سالگی درگذشت. سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: