کد خبر: ۱۵۴۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 31
شاید برایتان جالب باشد که در منطقه «پوما جیانگ تان» فلات تبت مدرسه ای ابتدایی وجود است که می توان گفت کلاس های درس آن در بلندترین نقطه جهان دایر می شود.
شفاآنلاین>اجتماعی>یک معلم فداکار حدود ۵ سال است که به تدریس کودکان در این نقطه از جهان می پردازد.

به گزارش شفاآنلاین، حتما نام فلات تبت را شنیده اید. تبت جزء بلندترین فلات جهان به شمار می رود.

شاید برایتان جالب باشد که در منطقه «پوما جیانگ تان» فلات تبت مدرسه ای ابتدایی وجود است که می توان گفت کلاس های درس آن در بلندترین نقطه جهان دایر می شود.

کلاس های درس دانش آموزان در ارتفاع ۵.۳۷۳ متری از سطح دریا و حتی بالاتر از هر دو کمپ اورست برگزار می شود.

متوسط دمای سالیانه در این منطقه به منهای ۵ درجه می رسد. این در حالی است که چنین شرایط سختی ممکن است به کمبود اکسیژن در بافت های بدن و همچنین تجمع خون در یک نقطه از بدن افراد بیانجامد.

کیومی سیرن معلم ۳۷ ساله است که با وجود چنین شرایط سختی مدت ۵ سال است که در این نواحی به دانش آموزان درس می دهد.

وی در این خصوص می گوید: من بسیار خوش شانس بودم که تحصیلاتم را در دانشگاه به اتمام رساندم و بعد به عنوان یک روزنامه نگار(journalist) مشغول بکار شدم. اما از کودکی آرزو داشتم تا یک معلم شوم بنابراین برای شغل معلمی درخواست دادم و خوشبختانه پذیرفته شدم و اکنون یک معلم هستم.

آنچه که مرا به این کار واداشت این بود که در دوران کودکی بخاطر فقر اقتصادی چند بار مجبور به ترک تحصیل شدم اما معلم دوران ابتدایی ام به من انگیزه زیادی می داد و به من می گفت تو روزی معلم خواهی شد. بسیاری از معلم ها نمی توانند اینجا دوام بیاورند چون شرایط جوی بسیار سخت است اما من حاضر به ترک اینجا نیستم.

گفتنی است؛ انتشار خبر و تصاویر مربوط به این معلم در شبکه های اجتماعی(Social Networks) با واکنش کاربران نیز همراه بود. بسیاری از کاربران همت و تلاش این معلم در رسیدن به هدفش را ستودند.

همچنین بسیاری از کاربران ضمن قدردانی از وی او را جز معدود افرادی دانستند که در راستای بهتر شدن زندگی انسان روی کره زمین تلاش می کند.

 

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: