کد خبر: ۱۵۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 30
هیاتی از مرکز ملی خدمات انتقال خون فرانسه از انتقال خون ایران دیدن کرد و در این دیدار بر گسترش همکاری های آموزشی مشترک انتقال خون ایران و فرانسه تاکید کردند.
شفا آنلاین>سلامت>سازمان انتقال خون اعلام کرد: هیاتی از مرکز ملی خدمات انتقال خون فرانسه از انتقال خون ایران دیدن کرد و در این دیدار بر گسترش همکاری های آموزشی مشترک انتقال خون ایران و فرانسه تاکید کردند.

به گزارش شفا آنلاین،علی اکبر پور فتح الله مدیر عامل انتقال خون در نشستی با این هیات ضمن ارائه گزارشی از وضعیت انتقال خون در ایران و دستاوردهای اخیر این سازمان(Organization)، ابراز امیدواری کرد که فعالیت های مشترک این سازمان با فرانسه همچون گذشته با قوت ادامه پیدا کند.

براساس این گزارش ،هیات فرانسوی نیز ضمن استقبال از این پیشنهاد، سوالاتی را در خصوص نحوه پالایش پلاسما(Plasma) در ایران و چگونگی انتخاب شرکت های اروپایی مطرح و از بخش های کنترل کیفی و تضمین کیفیت ، آزمایشگاه مرجع ایمینوهماتولوژی، بانک خون بند ناف و مرکز نوآوری بازدید کردند.

هدف از این بازدید و مذاکرات که قرار است 2 روز به طول بیانجامد، گسترش همکاری های آموزشی در زمینه دوره آموزشی مشترک انتقال خون با همکاری دانشگاه پاریس 12 UPEC و مرکز خدمات انتقال خون فرانسه است.

این گزارش می افزاید ،بخش دیگری از این مذاکرات به اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه امضاء شده میان روسای دو سازمان در سال 2015 و تقویت همکاری های دوجانبه در زمینه های پژوهشی و برگزاری رویدادهای علمی مشترک اختصاص می یابد.

همچنین در این بازدید قرار است در خصوص استفاده از تجربیات فرانسه در زمینه متمرکز سازی آزمایشگاه های غربالگری بحث و تبادل نظر شود.

براساس این گزارش، در این بازدید و مذاکرات هیات فرانسوی متشکل از دکتر اشنایدر (مدیر همکاریهای بین الملل)، پروفسور بیلینگ (مدیر مرکز انتقال خون پاریس و عضو هیات علمی دانشگاه پاریس 12) و آقای نوئل (مدیر بخش تولید و عملیات) حضور دارند.

سابقه همکاری سازمان انتقال خون ایران با فرانسه به بازدید مدیر عامل وقت سازمان در سال 1383و امضای تفاهم نامه همکاری میان دو مدیر عامل انتقال خون فرانسه و ایران در سال 1386 برمی گردد که متعاقب آن دو سمینار آموزشی مشترک میان دو سازمان برگزار شد و 30 تن از اعضای هیات علمی و کارشناسان سازمان برای گذراندن دوره های آموزشی به آن کشور سفر کردند.

همچنین در مهر ماه 94 مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با هیات همراه وزیر بهداشت برای مذاکره با مقامات فرانسه در خصوص همکاری های دوجانبه به فرانسه سفر کردند که منجر به امضای تفاهم نامه بین دو سازمان شد. در سال 1394، مقدمات و رایزنی ها برای راه اندازی دیپلم مشترک انتقال خون میان موسسه عالی آموزشی-پژوهشی طب انتقال خون و دانشگاه پاریس 12 صورت پذیرفت که منجر به امضای تفاهم نامه و اجرای این پروژه در سال 95 شد.
برچسب ها: سازمان ، خون ، انتقال
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: