کد خبر: ۱۵۳۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 29
از 146 داروی زیست فناوری موجود در بازار جهانی، 20 دارو در بازار ایران موجود است
شفا آنلاین>سلامت>دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از پیشتازی ایران در تولید داروهای بیوتکنولوژی در سطح منطقه خبر داد و گفت: از 146 داروی زیست فناوری موجود در بازار جهانی، 20 دارو در بازار ایران موجود است.

به گزارش شفا آنلاین، مصطفی قانعی درخصوص وضعیت ایران در زمینه تولید داروهای زیست فناوری(Technology) اظهار کرد: از 20 داروی موجود در کشور چهار دارو منوکلونال آنتی بادی و 16 دارو نوترکیب است.

وی افزود: همچنین ایران 61 دارو را در اولویت ملی خود قرار داده است که از این تعداد 29 دارو در مرحله آزمایشگاهی، پایداری محصول، صنعتی، نیمه صنعتی، مطالعاتی و تهیه پرونده دارویی در شرکت های دانش بنیان است.

قانعی تصریح کرد: پیش بینی می شود که داروهای جدید تا سال 99- 98 وارد بازار شوند و ایران تا سه سال آینده با تولید 49 دارو از مجموع 146 دارو در آسیا رتبه سوم را به دست آورد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ادامه داد: اسامی داروهای زیست فناوری اولویت دار ملی و فهرست آنها در سایت ستاد توسعه فناوری (biodc.isti.ir) برای اطلاع رسانی به همه محققان، اساتید و شرکت های دانش بنیان(Knowledge base) در سراسر کشور قرار گرفته است که در آن 32 داروی دارای اولویت کشوری برای انتخاب نیز وجود دارد.

وی بیان کرد: محققان در صورت تمایل می توانند پروپوزال خود را برای کارگروه پزشکی ستاد توسعه زیست فناوری ارسال کنند تا در صورت تایید به صندوق زیست فناوری معرفی و از حمایت های مالی و نظارتی ستاد توسعه زیست فناوری بهره مند شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: