کد خبر: ۱۵۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴:۵۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 30
پره‌اکلامپسی وضعیتی است که با فشارخون بالا و دفع ادراری پروتئین در دوران بارداری تشخیص داده می‌شود.
شفا آنلاین:طبق یک مطالعه جدید، عوامل متعددی خطر سکته مغزی مرتبط با بارداری را در زنان مبتلا به پره‌اکلامپسی افزایش می‌دهند.

به گزارش:پره‌اکلامپسی<Preeclampsia> وضعیتی است که با فشارخون بالا و دفع ادراری پروتئین در دوران بارداری تشخیص داده می‌شود. در حدود 3 الی 8 درصد از بارداری‌ها، با پره‌اکلامپسی روبرو می‌شوند. زنان باردار مبتلا به پره اکلامپسی، در معرض خطر سکته مغزی طی و پس از بارداری هستند. دکتر لیزا میلر، وسکولار نفرولوژیست بیمارستان دانشگاهی در نیویورک می‌گوید: «پره اکلامپسی یک اختلال بسیار پیچیده است که به درستی شناخته شده نیست. مطالعه ما با این هدف بود که بتوانیم زنان بارداری را که طی دوران بارداری در معرض خطر بالای سکته مغزی مرتبط با بارداری هستند شناسایی کنیم.»
محققان، اطلاعات بدست آمده از 89 هزار زن بارداری که بین 2003 میلادی تا 2012 میلادی دچار پره‌اکلامپسی شده بودند را بررسی کردند. در میان آنها، 200 مورد سکته مغزی مرتبط با بارداری رخ داده بود. طبق بررسی‌ها، زنان مبتلا به سکته مغزی مرتبط با بارداری، 7 برابر بیشتر دچار پره‌اکلامپسی یا اکلامپسی می شوند. همچنین، آنها 3 برابر بیشتر در معرض نیاز به مراجعه به بیمارستان به دلیل ابتلا به عفونت، سابقه فشارخون بالا قبل از ابتلا به پره‌اکلامپسی یا اختلالات انعقادی خون بودند. این مقاله در شماره 25 می نشریه سکته مغزی آمریکا به چاپ رسیده است. میلر می‌گوید: «ما در جستجوی عوامل خطرسازی بودیم که قابل پیشگیری یا درمان باشند. ارتباط میان عفونت‌های مجاری ادراری و سکته مغزی جالب است، زیرا عفونت‌های بخش تحتانی مجاری ادراری، نه‌فقط قابل درمان، بلکه قابل پیشگیری‌اند. زنان مبتلا به پره‌اکلامپسی، باید هرگونه علایم نورولوژی نظیر سردرد را به ویژه در دو هفته اول پس از زایمان جدی بگیرند.»سپید
Health Day


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: