کد خبر: ۱۵۳۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 28
پروژه جمع‌آوری پرده دور جنین (پرده آمنیوتیک) از سال 84 آغاز شده و در سال 91 ثبت اختراع به اسم پژوهشگاه رویان انجام شد

شفا آنلاین>سلامت>کارشناس سلول مولکولی گفت: پرده آمنیوتیک، سوختگی‌های درجه 2 را به صورت قطعی و 100 درصد درمان می‌کند و در سوختگی‌های درجه 3 که بیشترین مشکل این سوختگی‌ها، عفونت است را کم می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین،رکسانا زواری کارشناس سلول مولکولی و مسئول پروژه پانسمان بیولوژیک گفت: پروژه جمع‌آوری پرده دور جنین (پرده آمنیوتیک) از سال 84 آغاز شده و در سال 91 ثبت اختراع به اسم پژوهشگاه رویان انجام شد؛ هم اکنون پرده آمنیوتیک از بیمارستان‌ها جمع‌آوری می‌شود تا یکسری کارها روی آنها انجام شده و به مرحله تولید برسد.

زواری گفت: این پرده، سوختگی‌های درجه 2 را به صورت قطعی و 100 درصد درمان می‌کند و در سوختگی‌های درجه 3 را که بیشترین مشکل این سوختگی‌ها، عفونت(Infection) است را کم می‌کند. این پرده‌ها خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی دارند و در سوختگی درجه 3 در صورتی که عفونت کنترل شود، درمان نیز مثمرثمر خواهد بود.

مسئول پروژه پانسمان بیولوژیک افزود: زخم پای دیابتی، دو نمونه حاد و مزمن دارد که استفاده از این پرده برای درمان زخم پای دیابتی بیماران مزمن، در بیمارستان مدرس انجام شد و جواب قطعی گرفتیم.

وی اضافه کرد: بیماری EB یک بیماری ژنتیکی(Genetics) است به همین دلیل نمی‌توان آن را به صورت کامل درمان کرد اما این پرده سبب تسریع روند بهبود پوست این بیماران می‌شود و روند ترمیم زخم‌ها را تسریع می‌کند.

زواری گفت: متاسفانه محصولات زایمانی جزو زباله‌های بیولوژیک به حساب می‌آیند و همانگونه که قبلا خون بند ناف نوزادان دور ریخته می‌شد هم اکنون پرده آمنیوتیک نیز در بسیاری از جاها دور ریخته می‌شود.

مسئول پروژه پانسمان بیولوژیک  افزود: هم اکنون بانک خون بند ناف رویان،  چندین سال است که خون بند ناف نوزادان را ذخیره می‌کند، در زمینه پرده آمنیوتیک نیز طی قراردادهایی که با تعدادی از بیمارستان‌ها داریم در حال جمع‌آوری کامل پرده آمنیوتیک هستیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: