کد خبر: ۱۵۳۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 27
با توجه به اینکه عملکرد سالم و کارامد خانواده در فرایند درمان ضروری است باید والدین طیف اوتیستیک از آموزش و آگاهی کافی جهت تعامل با این گروه برخوردار باشند
شفا آنلاین>اجتماعی>عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعاملات والدین طیف اوتیستیک نیازمند آموزش و آگاهی است تا شاهد اثربخشی مداخلات درمانی و توانبخشی این گروه باشیم.

به گزارش شفا آنلاین،اکبر بهرامی عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: بررسی تعامل مادر کودکان مبتلا به اوتیسم(Autism) در شهر اصفهان نشان داده اوتیسم با گستره‌ای از اختلالات تحولی پیچیده شده که با تاخیر در توانایی‌های شناختی، اجتماعی، هیجانی و زبانی، حسی و حرکتی همراه است.
 
وی افزود: مطالعات صورت گرفته نشان داده ابتلا در نوزادان پسر ۴ برابر دختران است.
 
بهرامی گفت: با توجه به اینکه عملکرد سالم و کارامد خانواده در فرایند درمان ضروری است باید والدین طیف اوتیستیک از آموزش و آگاهی کافی جهت تعامل با این گروه برخوردار باشند.
 
عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: آموزش راه‌های تعاملی جایگزین به والدین کودکان اوتیستیک می‌تواند مهارت‌های ارتباطی و کلامی این کودکان را افزایش دهد.
 
بهرامی بیان کرد: از آنجایی که ارتباط کلامی مادران با کودکان اوتیسم دچار مشکلاتی است باید با بهره مندی از گفتاردرمانی(Speech Therapy) در سطح سنی مناسب، گفتار کودک را به سطحی رساند که مادر درک درستی از کودک داشته باشد.
 
وی افزود: از آنجایی که اکثر مادران برای ادامه تعامل به علایق کودکان توجه نمی‌کنند و بابرهم زدن تعاملات آغازگری تعامل از کودکان را میگیرند باید آموزش والدین را مدنظر قرار دهیم.
 
بهرامی ادامه داد: اختلالات اوتیستیک در جامعه رو به افزایش است و خدمات توانبخشی و مشاوره‌ای از ضرورت هایی است که باید نهادهای متولی، کلینیک‌ها و درمانگران آن را مدنظر قرار دهند.
 
عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یادآور شد: آموزش والدین کودکان طیف اوتیستیک و مداخله والدین در روند درمان، آموزش و توانبخشی این کودکان سهم عظیمی در مهارتهای ارتباطی، گفتاری واجتماعی کودکان خواهد داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار