کد خبر: ۱۵۳۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - 2017May 25
تدوین این آیین نامه سبب شد تا جمعی از پاتولوژیست ها با تجمع در مقابل ساختمان سازمان نظامی پزشکی در تهران خواستار بازنگری در مفاد آن شوند
شفا آنلاین>سلامت> نایب رئیس انجمن آسیب شناسی ایران روز پنجشنبه گفت: جمعی از پاتولوژیست ها به تدوین آیین نامه ای که در آن ورود افراد غیرپزشک به حیطه تشخیص آزمایشگاهی مجاز شمرده شده است، معترض هستند.

به گزارش شفا آنلاین،فرید کرمی گفت: این آیین نامه را وزیر بهداشت، درمان و ‌آموزش پزشکی امضا کرده، اما هنوز ابلاغ نشده است، اما به نظر می رسد گروهی که دارای درجه دکتری در علوم پایه هستند، در تلاش برای ابلاغ این آیین نامه تا پیش از پایان دولت یازدهم هستند.

وی افزود: تدوین این آیین نامه سبب شد تا جمعی از پاتولوژیست(Pathologist) ها با تجمع در مقابل ساختمان سازمان نظامی پزشکی در تهران خواستار بازنگری در مفاد آن شوند.

نایب رئیس انجمن آسیب شناسی ایران گفت: در ایران متخصص آزمایشگاهی باید دارای مدرک طب عمومی باشد. اما در این آیین نامه یک گام به عقب برداشته شد و کسانی که پزشک نیستند، می توانند مجوز مدیریت آزمایشگاهی بگیرند.

کرمی گفت: معترضین که روز پنجشنبه در حیاط سازمان نظام پزشکی(Medical System) گردهم آمده بودند، افراد با تخصص پاتولوژیست بودند. همچنین جمعی از افرادی که در حال اخذ تخصص در این رشته هستند و برخی مسئولان انجمن علمی آسیب شناسی در جمع معترضان حضور داشتند.

وی افزود: اسماعیل ایدنی رئیس شورای عالی نظام پزشکی و علیرضا زالی رئیس کل سازمان نظام پزشکی نیز در جمع معترضین حاضر شدند و از معترضین خواسته شد تا نماینده ای را برای پیگیری مطالبات معرفی کنند.

نایب رئیس انجمن آسیب شناسی ایران گفت: نمایندگان معترضین خواسته های خود را در جلسه ای در سازمان نظام پزشکی مطرح کردند و قول داده شد تا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جریان موضوع قرار گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: